سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس هواشناسی :

دمای سیستان و بلوچستان ۱۰ درجه گرمتر می‌شود

ملاشاهی گفت: روند افزایش دما از روز چهارشنبه هفته جاری با تضعیف جریانات شمالی در استان آغاز میشود به طوریکه انتظار میرود رفته رفته دمای اکثر نقاط این منطقه بین ۸ تا ۱۰ درجه افزایش یابد.

علی ملاشاهی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،   اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی تا چهارشنبه سرمای هوا بویژه در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان ادامه دارد اما از همین روز با تضعیف جریانات شمالی روند افزایش دما در سطح استان شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان افزایش دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سلسیوس باشد، افزود: انتظار می‌رود بیشینه دمای برخی نواحی استان مانند راسک اوایل هفته آینده به محدوده ۳۵ درجه سلسیوس برسد.

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای هوای زاهدان در اوایل هفته آینده به محدوده ۲۵ درجه سلسیوس برسد.

وی به ادامه وزش باد در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود:پیش‌بینی می‌شود وزش باد به نسبت شدید تا پنجشنبه در اکثر نقاط استان بویژه نوار شرقی و غربی ادامه داشته باشد.

ملاشاهی با بیان اینکه وزش این باد در نقاط مستعد موجب خیزش خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود، اظهارداشت: توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری شود.

انتهای پیام.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.