رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گردوخاک از امروز در نواحی مرکزی و جنوب و از فردا در شمال این استان آغاز می‌شود.

وزش باد و گردوخاک سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیردعلی ملاشاهی رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان درگفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از فردا وزش باد شدید و گرد و خاک با سرعت ۴۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت در زاهدان، نواحی مرکزی و بخش از نواحی جنوب سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

او  با بیان اینکه وزش باد سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفت هوا می‌شود، افزود: افزایش موقتی دما در سیستان و بلوچستان و گرد و خاک شدید در محور‌های مواصلاتی منتهی به کرمان نیز از پیامد‌های دیگر وزش این باد است.

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان از نفوذ توده هوای سرد به شمال استان خبر داد و گفت: از عصر سه‌شنبه با تقویت جریانات شمالی توده هوای سرد از نواحی شمال وارد استان می‌شود که ضمن وزش باد‌های شدید و گردوخاک موجب کاهش محسوس دمای هوا نیز می‌شود.

او  تصریح کرد: انتظار می‌رود سرعت وزش باد بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر برساعت برسد که این امر سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود.

ملاشاهی ادامه داد: این شرایط با شدت کمتر در نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان، سواحل و دریای عمان نیز روی می‌دهد و تا جمعه در این نواحی ادامه می‌یابد.

او خاطرنشان کرد: وزش باد سبب مواج شدن دریای عمان از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری می‌شود.

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از تردد غیرضروری در فضای باز در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری و در تردد‌های جاده‌ای و دریایی نیز احتیاط شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار