سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهدید ویروس کرونا برای کارگران خدماتی

رئیس کانون انجمن‌های صنفی خراسان رضوی گفت: تا به امروز تمهیداتی در خصوص کارگران بخش حرفه و خدمات صورت نگرفته است و این می تواند بحران آفرین باشد.

هادی ابوی رئیس کانون انجمن‌های صنفی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: تا به امروز تمهیداتی در خصوص کارگران بخش حرفه و خدمات صورت نگرفته هرچند که قشری در معرض ابتلا اند و برای این امر باید در هر شهر کمیته‌ای برای مبارزه با کرونا تشکیل شود تا کارگران ایمن بمانند. 
 
او با بیان اینکه کارگران قشر مهم و حیاتی را در کشور ایفا می‌کنند ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در کشور (کرونا ویروس) بخشی از کارگرانی که در بخش‌های بهداشتی و آرایشی مشغول اند اضافه کاری دارند که در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی باعث ایجاد مشکل می‌شود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی خراسان رضوی گفت: کارگران در دو بخش حرفه و صنعت مشغول به کار هستند، کارگران بخش صنعت کارگرانی اند که تولید کننده اند و بخش حرفه و خدمات، کارگرانی مشغول به کار اند که کالا‌های تولید شده را مانند فروشندگان عرضه می‌کنند.

ابوی افزود: با توجه به اینکه شغل‌هایی مانند نانوایی، حمل و نقل و داروخانه‌ها امکان تعطیل شدن ندارند سازمان تامین اجتماعی برای حفظ ایمنی و سلامت کارکنان و کارگران موظف است که برای نانوایی‌ها پیمانکاران شهرداری باید این ایمنی را کنترل کنند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر تمهیداتی در حوزه شهری برای مبارزه با ویروس کرونا صورت گرفته، اما در حوزه حرفه و صنعت این تمهیدات جدی نیست که با حمایت وزارت صنعت و معدن و همچنین وزارت بهداشت می‌توانیم محیطی امن برای کارگران ایجاد کنیم.

انتهای پیام//ی. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.