سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاست‌های شورای اطلاع رسانی بر خودمراقبتی و حضور کمتر در اجتماعات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت : اساس سیاست‌های شورای اطلاع رسانی استان، برباقی ماندن مردم در خانه‌ها است و اگر خودمراقبتی و حضور کمتر در اجتماعات نهادینه شود این شرایط سخت را پشت سرخواهیم گذاشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه بربرجسته سازی مسوولیت مدنی و اجتماعی شهروندان در مواجهه با کرونا و محوریت مشارکت اجتماعی تاکید کرد.

او با اشاره به پیش گامی استان در اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه برای مقابله با کرونا گفت : رسانه‌ها به مردم تاکید داشته باشند که از رفتن به مراسم جمعه آخرسال یا حضور و ازدحام در بازار شب عید پرهیز کنند چرا که هم اکنون سلامت مردم در خطر قرار گرفته است.

الهی تبار با بیان اینکه بیشتر مبتلایان در میان اشخاص کهن سال هستند، گفت: پیام‌های فضای مجازی و رسانه‌های تصویری و مکتوب به این سمت سوق داده شود که امروز حرمت بزرگان در حفظ سلامتی آنهاست و دید و بازدید‌های سال نو به این خاطر باید محدود شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه، راه اندازی استودیو سلامت در استان و تهیه بسته ویژه اخبار کرونا را اقدامی پیشروانه در بین استان‌ها دانست و گفت: در همین حال ۶ خط برای ارتباط مردم با کارشناسان بهداشت و درمان و پاسخگویی به مردم فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه در اتخاذ تصمیم غربالگری تابع سیاست‌های ستاد ملی کرونا هستیم، اضافه کرد: در مورد قرنطینه استان باید بسیاری از جوانب دیده شود بستن ورودی و خروجی‌های استان غیر ممکن خواهد بود وافکار عمومی هم موافق غربالگری است.

او معاون استاندار با اشاره به افزایش تقاضا برای مواد شوینده و ضدعفونی در استان گفت: تلاش شده که ظرفیت‌های استان برای تولید مواد ضدعفونی کننده بالا برده و در تولید مواد شوینده پاسخگوی نیاز استان خواهیم بود.

الهی تبار به تدوین نقشه راه پیشگیری از شیوع کرونا در استان اشاره داشت و گفت: در این نقشه وضعیت به شکل بدبینانه تصور شده وبراساس استاندارد‌های جهانی و شرایط منطقه، کشور و استان نیاز‌ها در سناریو‌های مختلف در نظر گرفته شده و براین اساس تمام امکانات در حال بسیج شدن است.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شاخص همه کار‌ها مشارکت و حضور مردم است، گفت: باید این نکته برای مردم برجسته شود که هم اکنون نیز به مانند دوره جنگ در شرایط ویژه قرار داریم منتها دشمن ما پنهان است.

الهی تبار بر گوشزد شدن مسوولیت مدنی و اجتماعی افراد نسبت به یکدیگر برای مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که عمق مساله و تبعات و آثار این بیماری به مردم نشان داده شود و از اجتماعات جلوگیری شود.

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.