سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری منتشرکنندگان تصاویر و اخبار جعلی کرونا در اراک

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از دستگیری منتشرکنندگان تصاویر و اخبار جعلی کرونا در اراک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی از شناسایی و دستگیری عوامل انتشار تصاویر جعلی اخبار کرونا ویروس در تحقیقات کارشناسان این اداره خبر داد.

سرهنگ آنقی گفت: در فرایند پایش و رصد فضای مجازی کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی، ۳ نفر از افرادی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و کلیپ‌های غیر واقعی و مطالب جعلی در خصوص ویروس کرونا کرده بودند شناسایی شدند.

او با اشاره به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی مبنی بر خلاف واقع و کذب بودن این مطالب و ایجاد نگرانی برای شهروندان افزود: اقدام این افراد از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی است که در هماهنگی با مقام قضائی افراد مورد نظر در دو شهرستان استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان کرد: از عموم هموطنان انتظار می‌رود، جهت اطلاع از اخبار به خبرگزاری‌های معتبر و روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان‌های مرتبط با این موضوع مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آن‌ها خودداری کنند.

او با بیان اینکه انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم و مرتکبین قابل مجازات هستند، از مردم خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.