سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در خانه بمانیم:

کرونا کاممان را تلخ نکرد/چگونه شیرینی خانگی بپزیم؟

باتوجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا و این که مجبور هستیم مدت بیشتری درخانه بمانیم طرز تهیه چند شیرینی خانگی برای عید را در مطلب زیر برای شما ارائه دادیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شیرینی خشک آلمانی یا شیرینی مشهدی که ترکیه‌ای‌ها به آن "قرابیه مارمالادی" می‌گویند، خود مشهدی‌ها به اسم "شیرینی مربایی" آن را می‌شناسند و در برخی جا‌ها هم به "شیرینی شاه‌ پسند" معروف است از جمله قدیمی‌ترین شیرینی‌ها و دسر‌های عید نوروز با ماندگاری بالا است.

شیرینی خشک آلمانی یا مشهدی را با مواد مختلف مزه‌دار می‌کنند از پودر پسته و شکلات آب شده گرفته تا مغز بادام و مارمالاد‌های مختلف

طرز تهیه شیرینی مشهدی بازاری یا همان شیرینی خشک آلمانی مربایی به سبک قنادی‌ها برای پذیرایی عید نوروز را در این مطلب بخوانید.


طرز تهیه‌ی شیرینی مشهدی


مواد لازم:
کره: ۲۰۰ گرم
پودر قند: ۷۰ گرم
تخم‌مرغ: ۱ عدد
وانیل شکری: ۱/۴ قاشق چای خوری
شیر: ۲ قاشق غذاخوری
آرد نول "الک‌شده": ۳۰۰ گرم
شکلات شیری "خردشده": ۱۵۰ گرم
شکلات تلخ "خردشده": ۱۵۰ گرم
مارمالاد هر طعمی که می‌پسندید: ۵۰ گرم
نوتلا: ۵۰ گرم
گل محمدی "پودرشده": به مقدار لازم
مغز پسته "پودرشده": به مقدار لازم
شربت قوام آمده

طرز تهیه شربت یا شهد قوام آمده برای شیرینی


برای درست کردن شیرینی خشک آلمانی یا مشهدی عید بهتر است ابتدا شربت آن را آماده کنید. برای تهیه شربت قوام آمده و غلیظ شیرینی آلمانی عید ابتدا ۶ پیمانه شکر نرم و الک شده را به همراه ۳ لیوان آب، ۱/۸ قاشق چایخوری جوهر لیمو و ۸ دانه هل سبز در یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید و آرام هم بزنید تا شربت قوام پیدا کنید.
 
 
وقتی که شربت کمی قوام پیدا کرد ۲ لیوان گلاب به شربت اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید.

گلاب نباید زیاد روی حرارت بماند، چون عطر و بویش را از دست می‌دهد. بعد از ۲ الی سه دقیقه شربت را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید در دمای اتاق سرد شود.

برای درست کردن شیرینی مشهدی یا خشک آلمانی فانتزی عید نوروز ابتدا باید فر را آماده کنید. فر را روی درجه ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.
 
حالا مواد شیرینی را آماده کنید. ۲۰۰ گرم کره که در دمای اتاق نرم شده را به همراه ۷۰ گرم پودر قند با هم در یک ظرف بریزید و هم بزنید. بهتر است این کار را با همزن برقی انجام دهید تا یک مایه لطیف و یک دست به دست بیاورید. یک عدد تخم مرغ و وانیل شکری را هم به مواد فوق اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند.

در مرحله بعد باید شربت یا همان شهد به دست آمده را به همراه شیر به مایه بالا اضافه کنید و هم بزنید.

وقتی که تمام مواد با هم یک دست شدند آرد را کم کم به مایه اضافه کنید و همزمان با اضافه کردن مرتب هم بزنید تا آرد گوله نشود.

در نهایت شما یک خمیر به دست می‌آورید که باید کمی به آن استراحت بدهید. روی ظرف خمیر را خوب با سلفون بپوشانید و خمیر را به مدت ۱ ساعت در یخچال نگهدارید تا خمیر برسد.

برای درست کردن شیرینی آلمانی یا مشهدی نیاز به چرخ گوشت دارید، چون رد کردن خمیر از چرخ گوشت آن را نرم‌تر می‌کند. بعد از چرخ کردن خمیر شیرینی آن را میان دو کاغذ روغنی روی سطح کارتان قرار دهید و با وردنه خمیر را باز کنید.

ضخامت خمیر باید بین ۳ الی ۴ میلی‌متر باشد حواس‌تان باشد که خمیر را خیلی نازک نکنید. حالا با قالب شیرینی آلمانی به شکل گل و ستاره و قلب یا هر قالب دیگری که دوست دارید خمیر را قالب بزنید.

قالب‌ها را در سینی فر بچینید "سینی فر را چرب نکنید" و با قالب‌های کوچک‌تر وسط خمیر‌ها را دوباره قالب بزنید تا جا برای ریختن مارمالاد روی شیرینی‌ها باز شود.

از آن‌جایی که خمیر‌هایی که وسط شان حفره دارد زودتر می‌پزند بهتر است آن‌ها را در یک سینی جداگانه بچینید. تعداد خمیر‌ها باید زوج باشد.

هر تعداد سینی فر که دارید را به مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. وقتی روی شیرینی‌ها طلایی شد آماده شده‌اند.
 
هر کدام از سینی‌ها را که زودتر آماده شد از فر در بیاورید و اجازه دهید در دمای اتاق خنک شوند. وقتی که شیرینی‌ها حسابی خنک شدند آن‌ها را با کاردک و به آرامی از سینی فر جدا کنید.

برای درست کردن شکلاتی که می‌خواهید روی شیرینی‌ها بریزید تا ظاهر مدرن‌تری به شیرینی بدهید باید شکلات‌ها را به روش "بن‌ماری" آب کنید. به این ترتیب شیرینی آلمانی کاکائویی خواهید داشت.

برای این کار در یک قابلمه یا کتری آب را جوش بیاورید و شکلات‌ها را در یک ظرف روحی یا ظرفی که در برابر حرارت مقاوم باشد، بریزید.

وقتی آب داخل قابلمه جوش آمد ظرف شکلات را بالای بخار آب نگه دارید تا شکلات‌ها با بخار آب شوند. مطمئن شوید که بخار آب وارد ظرف شکلات نمی‌شود به همین خاطر بهتر است اندازه ظرفی که شکلات‌ها را در آن ریخته‌اید به گونه‌ای باشد که کاملا دهانه قابلمه آب را بپوشاند.

شکلات سفید و شکلات تلخ را در ظرف‌های جداگانه آب کنید.

حالا به ترتیب یک شیرینی بدون حفره را روی سطح کارتان بگذارید. مارمالاد مورد علاقه‌تان و نوتلا خانگی یا کارخانه‌ای را به ترتیب در قیف بریزید و روی تمام سطح شیرینی‌ها بریزید و سپس با دقت یک شیرینی حفره‌دار را روی لایه مارمالاد بگذارید.

می‌توانید نیمی از شیرینی‌ها را با نوتلا و نیمی دیگر را با مارمالاد پر کنید.

شکلات شیری و تلخ آب شده را روی شیرینی خشک آلمانی یا مشهدی بریزید و روی شیرینی‌ها را با پودر پسته، پودر نارگیل، گل محمدی، کنجد بو داده یا هر چیز دیگری که دوست دارید تزیین کنید.

شیرینی مشهدی علیرغم اینکه یک شیرینی خشک است، اما باید بافت نرمی داشته باشد.

دلیل خشک شدن شیرینی مشهدی یا هر شیرینی دیگری می‌توانید یکی از این سه دلیل باشد: کم بودن روغن، هم زدن بیش از حد مایه شیرینی و اضافه کردن بیش از حد مایعاتی مثل آب یا شیر به آن و البته گاهی هم دمای بالای فر

 

شیرینی گردویی


مواد لازم شیرینی گردویی:
زرده تخم مرغ:۴ عدد بزرگ
شکر یا پودر قند ۱/۲ پیمانه
وانیل:۱/۴قاشق چایخوری
گردو:۱/۲، ۳ پیمانه خرد شده
رنده پوست لیمو:۱/۴قاشق چایخوری پوست ۱ لیمو

طرز تهیه شیرینی گردویی
ابتدا تخم مرغ‌ها را بشکنید و زرده و سفیده را از هم جدا کنید. شکر یا پودر قند را به زرده اضافه کنید و با هم زن برقی خوب بزنید.

حدودا ۱۲ تا ۱۵ دقیقه‌ای زمان می‌برد تا مواد سفید و کشدار شوند.


درادامه گردو، رنده پوست لیمو و وانیل را افزوده و مواد را هم بزنید تا مخلوط شوند.

فر را با دمای ۱۶۰ درجه روشن کرده و سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و چرب نمایید.

با یک قاشق از مایه شیرینی بردارید و با فاصله داخل سینی بریزید، سینی را برای ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا شیرینی‌ها پخته و برشته شوند.


نکاتی طلایی در پخت شیرینی گردویی پفکی


در این شیرینی از سفیده تخم مرغ استفاده نمی‌شود.

دقت کنید به محض پف کردن شیرینی فر را خاموش کنید.

وقتی شیرینی شروع به پف کردن می‌کند، روی شیرینی ترک می‌خورد و اگر زیاد در فر بماند ترک آن بیشتر می‌شود. اگر هم زود در فر را باز کنید پف شیرینی می‌خوابد.

مقدار استفاده از گردو و پودرقند سلیقه ایست و می‌توانید به نسبت ذائقه تان مواد را کم و یا زیاد کنید.

نشانه پخته شدن این شیرینی این است که خیلی راحت از کاغذ و سینی جدا شود. ولی اگر به کاغذ روغنی چسبیده باشد باید زمان پخت راکمی بیشترکنید.

مقدار زدن زرده در این شیرینی بسیار اهمیت دارد و باید حدود ۱۲ دقیقه‌ای زده شود با این کار بوی زهم تخم مرغ از بین می‌رود و زرده در کنار پودر قند انسجام پیدا میکند و هنگام ریختن در سینی وا نمی‌رود.

گردو‌ها را خیلی ریز خرد نکنید تا موقع خوردن طعم و بافت گردو حس شود.

در صورتی که دوست داشته باشید می‌توانید روی شیرینی‌ها را قبل از گذاشتن داخل فر با خلال یا پودر پسته تزئین کنید.

مراقب حرارت فر باشید که زیر و روی شیرینی‌ها رنگ اولیه خودش را حفظ کند و در عین حال کاملاً ترد و شکننده شود.

برای پخت این شیرینی لازم نیست ابتدا فر را داغ کنید، چون این شیرینی خیلی سریع می‌سوزد.

مقدار و زمان و درجه حرارت پخت شیرینی را بر اساس فر خودتان و تجربه‌ای که از پخت شیرینی دارید، تعیین کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

زمان پخت و انتظار آن در حدود ۲۰ دقیقه می‌باشد.

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۱۲ نفر مناسب می‌باشد.
 

شیرینی نخودچی

 
شیرینی نخودچی یکی از شیرینی‌های ساده و سنتی ما ایرانی هاست که در ایام نوروز با توجه به سادگیش در کنار شیرینی دانمارکی و کیک یزدی و حتی نان خامه‌ای سرو می‌شود و درست کردن آن در بین شیرینی‌ها بسیار رواج دارد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نخودچی:
آردنخود چی نیم کیلو
هل سبز ۱ قاشق مربا خوری
پودر قند ۲۵۰ گرم
روغن جامد ۲۵۰ گرم

طرز تهیه‌ی شیرینی نخودچی:

ابتدا باید آرد نخودچی و پودرقند را الک کنید.

سپس پودر قند و روغن جامد را با هم مخلوط می‌کنیم و انقدر ورز می‌دهیم تا کاملاً خامه‌ای شکل شود.

باید در نظر داشته باشید که برای این شیرینی به هیچ وجه به جای روغن از کره استفاده نکنید، چون باعث سفت شدن شیرینی می‌شود.


بعد از اینکه پودر قند و روغن شما کاملا ورز داده شد آرد نخود چی را اضافه می‌کنیم.

آرد نخودچی را در دو مرحله به مواد اضافه می‌کنیم و کاملاً ورز می‌دهیم تا شکل انسجام به خود بگیرد و از شکنندگی دربیاید، چون این خمیر بسیار نرم و شکننده است.

در حین ورز دادن هم باید هل را اضافه کنیم. وقتی خمیر آماده شد آن را داخل یک پلاستیک گذاشته و به مدت ۲۴ ساعت در گوشه‌ای از آشپزخانه استراحت می‌دهیم.

بعد از اینکه خمیر کاملا استراحت کرد آن را بر روی سطح صاف پهن می‌کنیم و با وردنه روی آن را می‌کشیم تا کاملا صاف و یک دست شود در این مرحله از چند قالب کوچک و مناسب برای شکل دادن به شیرینی استفاده می شود.

باید کلفتی خمیر شیرینی‌ها به اندازه قالب‌هایی باشد که انتخاب کردید.

بعد از اینکه شیرینی‌ها را قالب زدیم بر روی سینی فر که کاغذ روغنی پهن کردیم قرار می‌دهیم، و فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد که از قبل گرم کردیم به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در قسمت وسط قرار دهیم.

باید دقت داشته باشیم که حرارت فر شیرینی‌های شما را نسوزاند و مدام به شیرینی سر بزنید.

بعد از اینکه شیرینی نخودچی ما آماده شد آن را از درون فر در می‌آوریم و اجازه می‌دهیم تا کاملاً سرد شود، چون اگر زودتر از آن شیرینی‌ها را از سینه خارج کنیم به خاطر تردی و شکنندگی، شیرینی‌ها خرد می‌شود.

نکاتی برای ترد‌تر کردن و خوشمزه‌تر کردن شیرینی نخودچی
 
برای اینکه خمیر شیرینی نخودچی را از حالت پودری در بیاورید می‌توانید حداکثر ۳۰ الی ۴۰ گرم روغن جامد به آن اضافه کنید، هر چند این شیرینی بدون روغن خوشمزه‌تر و با کیفیت‌تر خواهد شد.

در صورت تمایل میتوانید به اندازه نصف قاشق غذا خوری هل به خمیر شیرینی اضافه کنید.

آرد برنج کمک می‌کند تا شیرینی شما ترد‌تر شود. به همین دلیل می‌توانید صد گرم از آرد نخودچی را کم کنید و به جای آن از آرد برنج استفاده کنید.

این شیرینی را می‌توانید با زعفران یا پودر پسته و یا بادام تزیین کنید.

در شیرینی نخودچی می توانید کره را جایگزین روغن جامد کنید.

به دلیل سفت نبودن خمیر این شیرینی معمولا قالب زدن آن کمی مشکل دارد بنابراین باید با توجه به نوع آرد مقدار آن را کم و زیاد کنید.
خمیر این شیرینی هر چقدر بیشتر بماند پخت بهتری پیدا می‌کند

زمان پخت و انتظار آن در حدود ۲۰ دقیقه می‌باشد.

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۱۰ نفر مناسب می‌باشد.
 
 

شیرینی سنتی قطاب

 
قطاب یک شیرینی بسیار خوشمزه و پرطرفدار بین مردم است.

مواد لازم :
آرد:به مقداری لازم
شیر:۱ پیمانه
روغن جامد:۱ پیمانهقطاب
بیکینگ پودر:۱ قاشق چای خوری

مواد میان قطاب
پودر بادام: ۵۱ گرم
پودر گردو:۵۱ گرم
پودر شکر:۲۱۱ گرم
هل:۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه قطاب:
روغن را با همزن برقی خوب هم بزنید تا سبک شود. بعد شیر را به روغن پوک شده اضافه کنید و هم بزنید.

بیکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط کنید و یکی دو بار الک کنید، بعد به همراه پودر هل کم کم به مخلوط شیر و روغن اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر بدست آمده زیاد سفت نشود و به دست نچسبد.


خمیر را داخل کیسه فریزر قرار دهید و به مدت یک ربع در دمای محیط قرار دهید و بعد ازآن، ۱۵ دقیقه در داخل فریزر بگذارید.

در این فاصله همه مواد میانی قطاب را با هم مخلوط کنید.

بعد از استراحت خمیر آن را از داخل فریزر بیرون بیاورید و بر روی سینی صافی پهن کنید و با سر لیوان خمیر را قالب بزنید.

مقداری از مواد میانی را لایه خمیر‌ها بریزید و ۲ سر آن را به هم وصل کنید و خمیر را داخل روغن داغ و غوطه ور سرغ کنید. سپس قطاب‌ها را داخل مخلوط پودر پسته، بادام و شکر بغلطانید.

و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱۰ دقیقه می باشد.

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب می باشد.
 

شیرینی برنجی

 
شیرینی برنجی از جمله شیرینی‌های سنتی و محبوب است که در این مطلب طرز تهیه آن را با مایکروویو آموزش خواهیم داد.

مواد لازم شیرینی برنجی با مایکروویو

آرد برنج ۲۰۰ گرم
آرد گندم ۵۰ گرم
بیکینگ پودر یک دوم قاشق چایخوری
کره ۱۰۰ گرم
پودر هل سه چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ یک عدد
گلاب یک و نیم قاشق سوپخوری
پودر قند ۱۰۰ گرم
تخم خرفه به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی برنجی با مایکروویو

ابتدا دستگاه را با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد گرم کنید "پیش گرمایش کلید کانوکشن" آرد برنج و گندم و بیکینگ پودر را به آن اضافه کرده و هل را بیافزایید تا به صورت خرده نان درآید.
 
در ظرف دیگری تخم مرغ را با چنگال هم زده و گلاب و پودر قند را به آن اضافه کنید و به مخلوط آرد بیافزایید تا به صورت خمیری نرم و یک دست درآید خمیر را در کیسه فریزر قرار داده و حداقل ۲ ساعت در یخچال بگذارید.
 

ظرف مناسبی را انتخاب کنید. از خمیر به اندازه فندق بزرگ برداشته و در دست گرد کنید و روی آن را با مهر چوبی نقش بزنید تا کمی پهن شود و روی آن تخم خرفه بپاشید. ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد روی سه پایه کوتاه فلزی در مایکروویو بگذارید تا زیر شیرینی طلایی شود.

۱- بهتر است مهر را در آرد بزنید تا به سطح خمیر نچسبد.

۲- بگذارید شیرینی‌ها کمی سرد شوند و بعد از ظرف جدا کنید.

۳- می‌توانید کمی آب زعفران به خمیر اضافه کنید تا شیرینی زعفرانی شود.

۴- در زمان پیش گرمایش باید دستگاه خالی باشد.

۶- با توجه به سایز مایکروویو باید این شیرینی را در ۲ نوبت درست کرد.

۷- می‌توانید خمیر را از روز قبل آماده کرده و در یخچال بگذارید.

۶- بعد از درآوردن خمیر از یخچال ۱۵ دقیقه صبرکنید، بعد شیرینی‌ها را در دست گرد کنید.

۷- هنگام استفاده از کلید کانوکشن می‌توانید از ظرف فلزی هم استفاده کنید.

و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۲۰ دقیقه می باشد.

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۱۰ نفر مناسب می باشد.
 

شیرینی قلبی مربایی


شیرینی قلبی مربایی از جمله شیرینی خشک‌هایی می‌باشد که در عید میتوان آن را مثل شیرینی دانمارکی و کیک یزدی در خانه درست کرد و برای پذیرایی استفاده کرد.

مواد لازم

آرد ۵ پیمانه
شکر ۲ پیمانه
کره ۱ پیمانه "۲۴۰ گرم"
تخم مرغ ۲ عدد
باترمیلک یا دوغ غلیظ شیرینی ۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
نمک ۱/۴قاشق مرباخوری
مربای زردآلو ۲/۳پیمانه برای سرو
شکر به میزان دلخواه برای تزئین
رنگ خوراکی به میزان لازم "اختیاری"


طرز تهیه شیرینی قلبی مربایی
 
در یک کاسه کره و شکر را با همزن برقی به مدت ۴ دقیقه بزنید تا مخلوطی نرم و سبک کرم مانند به دست بیاید.

تخم مرغ‎ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر کدام مخلوط را به خوبی با همزن بزنید.
 

در یک کاسه بزرگ مجزا، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و یک تا ۲ بار آن را الک کنید.

سرعت همزن را پایین بیاورید و به تدریج مخلوط آرد را به مخلوط کره و شکر اضافه کرده و هم بزنید. بین دفعاتی که مخلوط آرد را اضافه می‎کنید و می‎زنید به تناوب باترمیلک یا دوغ را اضافه کنید. همه را خوب با همزن بزنید.
 
حالا خمیر به‎دست آمده را بردارید و داخل یک کیسه پلاستیکی بپیچید، سپس آن را به مدت ۱ شب داخل یخچال قرار دهید تا خوب استراحت کند.

فر را از قبل در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. دو سینی پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید. روی یک سطح کار مقداری آرد بپاشید.
خمیر را به ضخامت ۱ تا ۲ میلی‎متر "۱/۸ اینچ" پهن کنید. با استفاده از قالب‎های شیرینی پزی به شکل قلب، از خمیرتان قلب‎هایی را در بیاورید. اگر دوست دارید وسط برخی از قلب‎های را نیز در بیاورید. قلب‎ها را با کاردک روی کاغذ روغنی روی سینی منتقل کنید و روی آن سلفون کشیده و سینی را ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خمیر استراحت کند.

وقتی که می‌خواهید شیرینی‌ها را داخل فر قرار دهید، در صورت تمایل می‌توانید روی شیرینی‎ها شکر رنگی بپاشید. مقداری شکر که برای تزئین کنار گذاشته بودیم را در ظرفی ریخته و خلال دندان را به کمی رنگ خوراکی آغشته کنیدو داخل شکر حرکت دهید تا کاملا رنگی شوند. میزان و پررنگ و کم رنگ بودن آن را مشخص کنید، ولی به خاطر داشته باشید که با مقادیر بسیار کم رنگ شروع کنید.

سینی خمیر‌ها را پس از استراحت داخل فر از پیش گرم شده بگذارید و حدود ۱۰ دقیقه در فر بپزید تا طلائی شوند، اما زیاد قهوه‎ای نشوند،  شیرینی‎ها را بیرون بیاورید تا خنک شوند.

این مقادیر تعداد زیادی شیرینی به شما می‌دهد که می‌توانید مقدار آن را کم کنید یا اینکه خمیر را آماده کنید و مقداری از آن را در سلفون پیچیده در ظرف دربسته حداکثر به مدت ۳ هفته داخل فریزر نگهداری کنید.

اگر می‌خواهید با کل خمیر کار کنید، مرحله به مرحله آن‌ها را قالب زده و در سینی فر بچینید. حواستان به زمان‌های استراحت خمیر باشد و به هیچ وجه این زمان را حذف نکنید.

برای درست کردن قلب‎های مربایی می‎توانید روی یک قلب کامل مربا بمالید، سپس قلب هم اندازه آن را که وسطش را درآورده‎اید روی آن بگذارید. مربا قلب‎ها را به هم می‎چسباند. حالا می‎توانید وسط توخالی شیرینی‎تان را با مربای بیشتری پُر کنید.

زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱۰ دقیقه می باشد.

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب می باشد.
 
 
منبع:سایت نمناک
 
انتهای پیام//ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.