سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه FIFA به فدراسیون ایران:

اساسنامه فارسی با انگلیسی مغایرت دارد/ حق برگزاری انتخابات را ندارید

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، در پاسخ به نامه ارسالی از سوی فدراسیون فوتبال ایران درباره تغییرات صورت گرفته در اساسنامه این فدراسیون ایمیلی ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، در پاسخ به نامه ارسالی از سوی فدراسیون فوتبال ایران درباره تغییرات صورت گرفته در اساسنامه این فدراسیون ایمیلی ارسال کرده که متن آن به شرح زیر است:

موضوع: این نامه در پاسخ به مکاتبه شما در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۰ پاسخ داده می‌شود.

دبیرکل (ابراهیم شکوری)

دریافت مکاتبات شما در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۰ که طبق وظیفه در ادامه به محتوی آن می‌پردازیم تائید می‌شود.

احتراما در این نامه بار دیگر باید توجه شما را به این موضوع جلب کنیم که عضو فدراسیون‌های عضو فیفا ملزم است اساسنامه‌ای را را به تصویب برساند که در راستای اساسنامه فیفا بوده و الزامات استاندارد مندرج در بند ۱۵ اساسنامه فیفا را دارا باشد؛ و با نیازمندی‌های این صنعت را پوشش دهد. وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران واجد این شرایط الزامی نیست.

علاوه براین؛ به نظر می‌اید که عدم تطابق و هماهنگی بین نسخه انگلیسی و فارسی فدراسیون فوتبال وجود دارد و این تناقض در شرایط نامزد‌ها برای تصدی پست ریاست ریاست که در تاریخ ۳ فوریه ۲۰۲۰ با فیفا به اشتراک گذاشته شد، مشاهده می شود.

مایلیم به این موضوع هم اشاره کنیم که سند مرتبط با فرآیند انتخاباتی که به مکاتبات مذکور اشاره کرده اید نشان دهنده وجود یک کمیته انتخابات مستقل که از سوی نهاد مشروع فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران منصوب شده نیست و در ضمن مقرراتی که در خود انتخابات باید رعایت شود هم در آن تنظیم نشده است بلکه در درجه اول به موضوعاتی مربوط به صلاحیت نامزد‌ها و اعلام کاندیداتوری ارتباط دارد.

در وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال ایران، وزارت ورزش و جوانان حق رای دارد که طبق قوانین فیفا باید بند ۱۴ ماده ۱۹ قانون فیفا را تذکر بدهیم که در آن همه اعضا انجمن ملزم هستند به صورت غیر وابسته و بدون کمک گرفتن از دخالت و تاثیرپذیری شخص ثالثی این فرآیند را انجام دهند. همچنین نحوه انتخابات و کد‌های انتخاباتی مطابق با اصول نیست.

در آخر باید متذکر شویم که با وجودی که فدراسیون فوتبال ایران؛ دارای شرایط اصلاحاتی در وضعیت و کد انتخاباتی از آگوست ۲۰۱۹ است هیچ فیدبکی تاکنون از آن مشاهده نشده است.

ما این نامه را برای شما فرستادیم تا فدراسیون فوتبال ایران اصلاحات لازم در شرایطش و کد انتخاباتی را انجام دهد و شرایط خود را با شرایط AFC منطبق کند.

ما از شما درک موارد فوق را تقاضا داریم و لازم می‌دانیم تأکید کنیم که موضوع مشترک و محکم فیفا و AFC این است که فدراسیون فوتبال ایران می‌بایست پیش از برگزاری انتخابات، اساسنامه‌ای جدید اتخاذ کند و مطابق آن فرآیند انتخاباتی و موارد مربوط به مجمع عمومی را انجام دهد

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۲۰:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام ، مملکت قحط ارجاله که ابراهیم شکوری داره مقدمات انتخابات فدراسیون فوتبال یه مملکت ۸۰ میلیونی رو برگزار میکنه ؟