مدیرعامل فولاد خوزستان نسبت به عقب نشینی بعضی مدیران از درخواست تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا حواشی متعددی پیرامون برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و اظهاراتی درباره لزوم تغییر اساسنامه فدراسیون، به گوش می‌رسد. سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، با انتقاداتی که از اساسنامه فدراسیون فوتبال داشت، در پی جلب نظر دیگر اعضاء برای تغییر اساسنامه بود. در همین راستا نامه‌ای را با امضاء ده نفر از دیگر اعضاء منتشر کرد، به این شکل مجمع موظف بود تا در اولین جلسه به این درخواست رسیدگی کند، اما در اتفاقی عجیب، بعضی از افرادی که درخواست را امضاء کرده بودند، امضاء خود را پس گرفته و یا اظهارات عجیبی مبنی بر بی اطلاعی از محتوای درخواست و دیگر موضوعات داشتند.

تصمیمات اعضای مجمع فنی و نوگرایانه نیست

سعید آذری، مدیرعامل فولاد خوزستان، در گفتگو با خبرنگار ما در این باره گفت: من به هیچ وجه با این افراد، درباره رفتاری که داشتند، صحبت نکردم. به نظر من این که شخصی امضای خود را پس می‌گیرد، اهمیتی ندارد. ۷۳ نفر در مجمع حضور دارند، برخی از این اشخاص، با اطلاع از این که بعضی افراد امضای خود را پس گرفتند، تماس گرفتند و گفتند ما درخواست را امضاء می‌کنیم. این که در عرض چند ساعت چه اتفاقی افتاد که این رفتار از بعضی دوستان سر زد، اهمیتی ندارد.

سعید آذری: شاید فیفا، جدیدا صندوق انتقادات نصب کرده است

او ادامه داد: من شخصا با این دوستان صحبت نکردم، اما صحبت هایشان را که شنیدم بسیار متعجب شدم. صحبت‌هایی شنیده می‌شود که اصلا زیبا نیست. این مسائل نشان دهنده آن است که اگر تمامی عملکرد‌های ما در مدیریت بر مبنای امضاء کردن بدون خواندن محتوا باشد یا بدون تحلیل درست از شرایطی که در آن مدیریت می‌کنیم، شرایط به همین شکلی می‌شود که می‌بینید. در حال حاضر، این مسائل نشان می‌دهد که چرا فوتبال کشور ما در این شرایط است.

آذری افزود: از نظر من امکان ندارد، شخصی بدون خواندن محتوا، درخواستی را امضاء کند. من شمشیر روی گردن هیچکس برای امضاء درخواست، نگذاشته بودم. این اتفاقی که رخ داد، نشان دهنده آن است که تصمیمات دوستانی که در مجمع حضور دارند، فنی و بر اساس تفکر نوگرایانه نیست که پیش بینی کند در آینده برای فوتبال چه اتفاقی خواهد افتاد. ظاهرا تصمیم بر این است که امروز و فردا را در نظر گرفته و سپس بروند.

این افراد نشان دادند که به اشتباه برای مدیریت سازمان ورزشی انتخاب شده اند

آذری تصریح کرد: شخصی از بابت شرایط تیم خود، می‌ترسد و می‌گوید من به دنبال این کار نبوده ام! دیگری در فکر سقوط نکردن تیم خود از لیگ برتر است و عقب نشینی می‌کند. فرد دیگری به دنبال گرفتن غرامت ۱۲۰ هزار دلاری از فدراسیون فوتبال است و جا می‌زند.

وی در ادامه گفت: این مسائل اصلا مهم نیستند. شاید باور نکنید، اما من بسیار از این اتفاق خوشحال شدم، چرا که در صدد بودم به همه اثبات کنم، باید تغییر را از درون خودمان آغاز کنیم. تا وقتی این تغییر درونی انجام نشود، محیط بیرونی را نمی‌توانیم تغییر دهیم. افرادی که به امضای خود پشت کردند و در اصل شخصیت خودشان را زیر سوال بردند، نشان دادند به اشتباه برای مدیریت یک سازمان ورزشی انتخاب شده اند.  خوشحالی من از این بابت است که جامعه فوتبال، الان به وضوح متوجه می‌شود که علت عقب ماندن فوتبال کشور ما در مقایسه مثلا با قطر، به چه دلیل است.  به هیچ وجه از این عزیزان ناراحت نیستم، همکاران خوب من هستند. مگر وقتی بلال از دنیا رفت، اذان گفتن تعطیل شد؟! به هر حال از صبح چندین نفر از همکاران تماس گرفتند و گفتند نامه جدید را امضا می‌کنیم.

مگر فیفا صندوق انتقادات و پیشنهادات دارد؟!

مدیرعامل پیشین ذوب آهن، تصریح کرد: این اتفاق یک نشانه است. با رئیس هیئت فوتبال یک استان، تماس می‌گیرند که چرا شما به خودت اجازه داده‌ای برای سمتی در فدراسیون فوتبال کاندیدا بشوی، در حالی که تازه به فوتبال آمده‌ای؟! متاسفانه فوتبال به این شکل، اداره می‌شود و خوب نیست. این مسائل برای من تبعات داشته است و ممکن است باز هم داشته باشد، اما من از هدفم دست نخواهم کشید. این راه را تا آخر خواهم رفت و مطمئن باشید این اتفاق خواهد افتاد. صحبت‌هایی در روز‌های اخیر مطرح شده بود، که بسیار خنده دار است! البته با این اتفاق مشخص شد افرادی که این عملکرد را دارند قطعا آن اظهارات را هم مطرح می‌کنند!

سعید آذری: شاید فیفا، جدیدا صندوق انتقادات نصب کرده است

او گفت: مدعی شده اند که یک عده در حال مکاتبه با فیفا هستند. فیفا ساختار بسیار بزرگی دارد، صندوق انتقادات و پیشنهادات که مقابل درب فیفا نصب نشده است تا هر شخصی نامه‌ای در صندوق بیاندازد و مسئولان فیفا نامه‌ها را بخوانند! مگر ادارات داخلی کشور است؟ فیفا ساز و کار بزرگی دارد و تمامی مکاتبات به شکل رسمی و از طریق دبیرکل فدراسیون‌ها انجام می‌شود. فیفا حتی حاضر نیست به طور مستقل به باشگاه‌هایی که عضو هستند، پاسخ دهد. کل درخواست‌ها باید از طریق دبیرکل فدراسیون مطرح شود. این چه صحبت خنده داری است که یک سری افراد مشغول دادن کد به فیفا هستند؟

آذری افزود: کارشناسان فیفا، خرداد ماه به ایران آمدند و طی چندین جلسه، اساسنامه‌ی جدیدی را تدوین کرده و آقایان برای امضاء آن اقدام نکردند. با این شرایط فیفا نیاز به دریافت کد از افراد متفرقه دارد؟!  متاسفانه از این تراوشات ذهنی زیاد است.

بعضی با تاخیر در برگزاری انتخابات فدراسیون به دنبال خرید زمان هستند

مدیرعامل فولاد تصریح کرد: من در ارتباط با این که این انتخابات برگزار بشود یا نه، صحبتی ندارم. از روز اول خط مشی خودم را مشخص کردم. سعید آذری، به دنبال برگزار نشدن انتخابات نیست. برگزاری این انتخابات برای افرادی ضرر دارد که به دنبال مقاصد خاصی از جمله حفظ جایگاهشان در فوتبال هستند. این افراد با تعویق مجمع، مشغول خریدن زمان هستند تا شاید بتوانند مجوز‌هایی ارائه کنند و زد و بند‌هایی به این شکل انجام شود. این دسته افراد، نگران برگزاری یا عدم برگزاری این مجمع هستند. اگر یک بار در گفته‌های من شنیده باشید که با برگزاری مجمع و انتخابات مخالف هستم، علیه من اعلام جرم کنید. من فقط به دنبال اصلاح اساسنامه هستم. در این زمینه، فقط باید به مقام بالای فدراسیون فوتبال که فیفا است، استناد کرد.

به مدیرعامل مس کرمان می گویم حیف از باشگاهی که شما مدیرش هستی!

سعید آذری پیامی هم برای مدیرعامل مس کرمان داشت و گفت: به مدیرعامل مس کرمان هم می‌گویم، حیف از آن باشگاهی که شما مدیرش هستی! در مصاحبه گفته است من به دنبال اصلاح کل اساسنامه نیستم! مگر من از شما خواسته ام کل اساسنامه را اصلاح کنید؟ شما حتی در اساسنامه به حقوق خودت اشراف نداری!

سعید آذری: شاید فیفا، جدیدا صندوق انتقادات نصب کرده است

آذری اضافه کرد: یک خانم در آمریکا، سال ۱۹۵۵ با نشستن روی صندلی سفیدپوستان در اتوبوس و آب خوردن از مکانی مخصوص سفیدپوستان، تمام قوانین تبعیض نژادی آمریکا را نابود کرد. کاش آن خانم امروز اینجا بود و حداقل به امضاء خودش پایبند بود.

او گفت: من تا پایان این مسیر ایستاده ام، به عنوان یکی از اعضاء مجمع این حق را دارم که خواهان تغییر اساسنامه باشم. یک بار دیگر به آقایانی که فکر می‌کنند، فیفا صندوق انتقادات و پیشنهادات نصب کرده است! می‌گویم فیفا این طور نیست. فیفا سازمان عریض و طویل و بزرگی است که هرگونه مکاتبه‌ای باید از طریق دبیرکل‌ها انجام شود. شاید جدیدا صندوق انتقادات و پیشنهادات نصب کرده اند!

اگر اتفاقی برای فوتبال کشورم بیفتد، من مدعی خواهم بود

سعید آذری، با انتقاد از عملکرد سازمان لیگ در تاخیر لغو بازی‌های لیگ با توجه به شرایط شیوع کرونا، گفت: بهتر است در این باره صحبت نکنم و روی کار خودم تمرکز کنم. صحبت کردن در مکانی که حرف شما را متوجه نمی‌شوند باعث می‌شود اتهام حماقت متوجه شما بشود. به انواع و اقسام مسائل متوسل می‌شوند و می‌گویند آذری برای فوتبال خط و نشان می‌کشد. دوست ندارم برای فوتبال کشورم اتفاق بدی رخ دهد، اما اگر اتفاق بدی افتاد، سعید آذری اولین کسی است که به دنبال پاسخ از شما خواهد بود.


بیشتر بخوانید : آذری: فدراسیون فوتبال نیازمند نظارت‌های بهتر و دقیق‌تر است/ فیفا تاکید کرد انتخابات بدون اصلاح اساسنامه امکان پذیر نیست


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار