سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

مردم نکات پیشگیرانه را با نهایت ظرافت رعایت کنند

استاندار اردبیل گفت:با اینکه وضعیت استان در خصوص کرونا حاد نیست، ولی مردم باید همواره نکات پیشگیرانه را با نهایت ظرافت رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل گفت: اقدامات درمانی از اولین زمان های شیوع این ویروس در استان انجام شده و نیرو ها و تجهیزات درمانی در بیمارستان ترومای اردبیل مستقر شده اند.

او افزود: رسانه ها و بخصوص صدا و سیما نیز در راستای اطلاع رسانی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برنامه های خوبی ارائه می کند.

بهنام جو بیان کرد:رشد کرونا تا ۱۲ روز آینده در کشور صعودی است و در استان اردبیل نسبت به سایر استان ها اندک است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: باید با همکاری مردم و مسوولان بتوانیم این ویروس را ریشه کن کنیم.

او افزود: ضدعفونی کردن اماکن عمومی توسط دولت، نهادهای عمومی ، سپاه پاسداران، ارتش ، شهرداری ها و سازمان های مردم نهاد در حال اجرا می باشد.

بهنام جو گفت: تامین مواد ضدعفونی کننده از جمله ضروری ترین نیاز امروز است، به طوریکه در همه منازل نیاز به تهیه این مواد به شدت احساس می شود.

او بیان کرد: سه ماه پیش یک کارخانه الکل سازی در استان افتتاح شده که مواد اولیه کارخانجات تولید کننده مواد ضدعفونی کننده را تولید می کند.

بهنام جو افزود: در این مقطع زمانی که نیاز بالا رفته ، نظمی به شبکه پخش این مواد در استان داده شده و تا چند روز آینده نیاز شهرستان ها بر اساس جمعیت سهمیه بندی و توزیع می شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر سازمان های مردم نهاد هم برای پخش این مواد در منازل اعلام آمادگی کرده اند که از ظرفیت آنان نیز استفاده می شود.

بهنام جو گفت: در راستای پیشگیری از ابتلا به این ویروس استفاده از ضدعفونی کننده بر پایه الکل ضروری می باشد.

او افزود: در منازل و برای ضدعفونی سطوح استفاده از وایتکس رقیق شده موثر است که این مواد نیز به وفور در بازار استان و کشور موجود می باشد.

استاندار اردبیل گفت: با تولید ۳۰ هزار بسته ۱۲۰ سی سی تا ۶۰۰ سی سی که در حال تولید است، می توانیم نیاز اولیه را تامین کنیم.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.