سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با توصیه استاندار اردبیل؛

جوان اردبیلی ربات جایگزین پرستار ساخت

با توصیه استاندار اردبیل جوانان اردبیلی در شرکت الکترونیک پردازش سبلان با مدیریت مهندس کهنی برای اولین بار در خاورمیانه ربات جایگزین پرستار ساختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد کهنی مدیر شرکت الکترونیک پردازش سبلان گفت: این ربات در طول چهار روز توسط شرکت الکترونیک پردازش سبلان با دستور استاندار به منظور حمایت از جامعه پرستاری استان و کشور و با حمایت و پیگیری‌های رییس پارک علم و فناوری اردبیل طراحی و ساخته شد.

او افزود: این ربات در راستای پیشگیری از ویروس کرونا و خدمات دهی در بیمارستان‌ها ساخته شده و به تولید انبوه می‌رسد و از هفته آینده در بیمارستان امام خمینی اردبیل اسکان می‌یابد.

مدیر شرکت الکترونیک پردازش سبلان افزود: این رباط به عنوان دومین ربات پرستار که به نام حکیم نام گذاری شده است بعد از چین در ایران توسط فناوران اردبیل ساخته شد.

کهنی ادامه داد: از قابلیت‌های ربات پرستار حکیم متصل به شبکه اینترنت وایرلس، شارژی و مجهز به دوریبن مدار بسته، مجهز به میکروفون و بلندگو، فرمان پذیری از طریق کامپیوتر و موبایل، مجهز به تب سنج لیزری، سرعت بالای عملیاتی، حمل دارو و غذا ال ۱۵ کیلوگرم، ارتباط صوتی و تصویری آنلاین است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.