سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضدعفونی معابر شهری و مناطق پرتردد مشهد

مدیرعامل آتش نشانی مشهد گفت: ضدعفونی معابر و مناطق پرتردد مشهد همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر عزیزی مدیرعامل آتش نشانی مشهد گفت: این سازمان دارای بیش از 50 ایستگاه آتش‌نشانی و ساختمان‌های ستادی و آموزشی با جمعیتی حدود یک هزار و 200 نفر پرسنل ستادی و عملیاتی است و با توجه به زندگی شیفتی آتش نشانان در کنار یکدیگر و احتمال بیشتر ابتلا به این ویروس مسائل بهداشتی در دستور کار است.

او تصریح کرد: از روزهای آغازین شیوع این ویروس(کرونا) این ستاد با ارائه مطالب و دستورالعمل‌های بهداشتی به همکاران گام هایی را برای آگاهی بخشی پرسنل خود در زمینه مراقبت های بهداشتی برداشته است .
 
عزیزی افزود: پیرو ابلاغ مصوبات نخستین جلسه کمیته پیشگیری از شیوع بیماری کرونا که اوایل هفته جاری، در این سازمان برگزار شد،کلیه کلاس‌های ضمن خدمت و آموزش‌های درون و برون‌سازمانی و انجام مانورهای عملیاتی موقتاً تعطیل و ساعت شروع شیفت‌های عملیاتی نیز تغییر کرد.


مدیرعامل آتش نشانی مشهد گفت: علاوه بر این اقدامات ، برگزاری اجتماعات گروهی در ایستگاه‌ها و انجام کلیه برنامه، شهرشناسی و خروج‌های غیراضطراری از ایستگاه‌ها تعلیق و تمام مسابقات و دوره‌های ورزشی تا اطلاع ثانوی لغو و کارهای مختلفی در این زمینه در سطح سازمان و ایستگاه‌های عملیاتی از جمله توزیع بنرهای اطلاع‌رسانی و پوسترهای آموزشی با موضوع آگاه‌سازی در زمینه ویروس کرونا انجام شده است.
 
عزیزی افزود: تا پرسنل با مطالعه آن نسبت به آشنایی با این بیماری آگاه شوند که خوشبختانه آتش‌نشانان در خصوص رعایت بهداشت فردی، فوق العاده عمل کردند و همچنین تمام این اقدامات تبلیغاتی و آموزشی موجب شد تأثیر مثبتی بر آگاهی پرسنل بگذارد.

عزیزی افزود: به منظور سازماندهی و توزیع یکپارچه اقلام بهداشتی ویژه پیشگیری از بیماری" کرونا"، نمایندگان اداره ایمنی و سلامت تحت عنوان "سفیران سلامت" ضمن مراجعه ایستگاه‌ها، توصیه‌های بهداشتی لازم را به آتش نشانان ارائه و واحد روانشناسی اداره ایمنی و سلامت هم تدابیر ویژه‌ای در دوران گذار این بیماری و تاثیرات روانی آن بر سلامت روحی آتش‌نشانان اندیشیده است.

او تصریح کرد:ضدعفونی محیط داخلی ایستگاه‌ها، آشیانه،تجهیزات و خودروها با مواد مخصوص ضدعفونی شده و تا به امروز بیش از 200 لیتر مایع ضد عفونی کننده دست، 800 لیتر مایع ضدعفونی سطوح، 224 عدد مایع دستشویی،232 عدد مایع ظرفشویی ، 103.لیتر جرم گیر، 65 لیتر الکل مخصوص جهت ضد عفونی سطوح در ایستگاه ها توزیع و بیش از 150 بسته دستکش لاتکس و 1500 عدد ماسک نیز تحویل آتش نشانان وهمکاران حوزه ستادی شده است.

مدیرعامل آتش نشانی مشهد گفت: نحوه توزیع غذا روزانه در ایستگاه ها نیز بر طبق پروتکل‌های بهداشتی استاندارد با استفاده از ظروف یکبار مصرف مرغوب و بصورت یکپارچه در حال انجام است.
 
انتهای پیام//ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.