سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرهیز از دریافت مشاوره از اورژانس در مورد کروناویروس/با تماس غیرضروری با اورژانس موجب اختلال در خدمات نشویم

از زمان شیوع ویروس کرونا، مشاوره‌های پرستاری ارائه شده به تماس گیرندگان خطوط ۱۱۵ بیش از ۸۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد مرادیان مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گفت: با شیوع ویروس کرونا از ۳۰ بهمن در کشور، تعداد تماس با خطوط امدادی ۱۱۵ افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که مشاوره‌های پرستاری کارشناسان مراکز پیام اورژانس ۸۶ درصد افزایش داشته است.

او افزود: تعداد تماس با خطوط امدادی اورژانس ۱۱۵ نیز نسبت به میانگین تماس‌ها در طول سال ۵۰ درصد افزایش یافته است که بیشترین تماس‌ها با خطوط ۱۱۵ به دلیل استرس ناشی از کرونا ویروس و علائم آن است و همکاران ما در مراکز پیام اورژانس ۱۱۵ با سعه صدر پاسخگوی آنان بوده اند.

مرادیان از خطوط اختصاصی مشاوره در خصوص کرونا ویروس خبر داد و گفت: تلفن ۴۰۳۰ از سوی وزارت بهداشت و تلفن ۱۸۱۹ نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه مشاوره به هموطنان اختصاص داده شده است که مردم ایران می‌توانند با تماس با این خط، پرسش‌های خود را در این خصوص مطرح کنند.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور توصیه می‌شود از دست دادن با یکدیگر خودداری کنیم، هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را بگیریم، بدون دستکش به حیوانات دست نزنیم، از خوردن غذا‌های خیابانی خودداری کنیم، در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنیم و دستان خود را مرتب با آب و صابون بشوییم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.