سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۳۵ درصدی جذب زکات در کمیته امداد خراسان رضوی

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در ۱۱ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال میزان جذب زکات ۳۵ درصد رشد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام سید محمد حسینی با بیان اینکه زکات یکی از درآمد‌های اقتصادی در اسلام است، گفت: در ۱۱ ماهه امسال مودیان نیکوکار در استان بیش از ۳۱ میلیارد و ۲۰۵ میلیون تومان زکات اموال خود را در بخش‌های واجب، مستحب و فطریه به کمیته امداد استان پرداخت کرده اند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان بود.

او ادامه داد: از هزینه کرد زکات جمع آوری شده با اولویت محرومان خبر داد و اظهار کرد: بیشترین بخش زکات در امور محرومان شامل جهیزیه، کمک به امور درمانی، کمک به تحصیل، کمک به تامین و مرمت مسکن، کمک به تامین معیشت و دیگر خدمات را شامل می‌شود.

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی گفت:  بعد از اولویت محرومان در بخش دوم هزینه کرد زکات در پروژه‌های عمرانی شامل ساخت مساجد، خانه عالم، حوزه‌های علمیه، کتابخانه، غسال‌خانه و سایر پروژه‌های عام المنفعه می‌شود.

حسینی با بیان اینکه برنامه ریزی برای جذب ۳۵ میلیارد تومان زکات بوده است، افزود: با جذب بیش از ۳۱ میلیارد و ۲۰۵ میلیون تومان زکات، ۸۹ درصد از برنامه پیش بینی شده محقق شده که امیدواریم تا پایان سال به برنامه اصلی برسیم.
 
 طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی فقط کمیته امداد مجاز به جمع آوری و هزینه زکات است و خراسان رضوی از زکات ۹گانه این استان فقط گندم، جو، کشمش و گوسفند را دارد که امیدواریم مودیان محترم با  در نظر گرفتن محرومیت منطقه ومحل خود، زکات خویش را به این امر اختصاص داده و کمیته امداد را در این خصوص یاری کنند.
 
انتهای پیام//ز.ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.