سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیات های مذهبی برای مقابله با کرونا دست به کار می شوند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: ۵۰ محله شناسایی کردیم تا با حضور هیات های مذهبی این مناطق ضدعفونی شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  بر اساس تاکیدات دین مبین اسلام بدن یک امانت است و برای سلامتی بدن باید تمام تلاش خود را انجام دهیم و هر کجا نیاز بود طبیبی دستور داد باید به آن دستور عمل شود.

حجت الاسلام احمدی گفت: اگر می خواهیم بیماری کنترل کنیم در مکان هایی که جمعیت دارند حضور پیدا نکنیم از نظر دینی این بدن امانت است و بدن را چطور باید نگهداری کنیم  که این نگهداری در خانه ماندن است.

 او ادامه داد: دستور اسلام است که یکی از راه های سالم نگهداشتن این است که از اجتماع جلوگیری کنیم  و اگر بیماری کنترل شود اقتصاد ما بر می گردد تا زمانیکه ویروس نرود روابط اقتصادی ما با مشکل مواجه می شود.

حجت الاسلام احمدی افزود: اگر دست به دست دهیم یقینا می توانیم بر این بیماری  غلبه کنیم در زلزله همه دست به دست هم دادند و ویرانی ها ساختیم  می توانیم باز هم  با موفقیت این مرحله را پشت سر بگذاریم.

به گفته این مقام مسئول مردم کارهای زیبایی انجام دادند  با هیات های مذهبی صحبت کردیم ۵۰ محله شناسایی کردیم تا با حضور هیات های مذهبی این مناطق ضدعفونی شوند و یکی از خیرین دستگاه سمپاش را اهدا کردند و حتی موکب های اربعین  می توانند نذورات خود را به حوزه سلامت اهدا کنند. 

او بیان کرد: مردم باید اقدامات پزشکی انجام دهند و  در کنار آن هم توسل نیز داشته باشند در بحث ویروس کرونا نیز نکات پیشگیری  و توصیه های پزشکی انجام دهیم و مناجات هم انجام دهیم دعا در مسیر برآورده شدن حاجت برای  از بین بردن این بیماری تاثیر گذار است.

او پزشکان را فرماندهان فرماندهی این ویروس  معرفی کرد و گفت:  توصیه های آنان را باید سر لوحه کار قرار دهیم.

حجت الاسلام احمدی گفت: همه ما عزیزانی که از دست دادیم دوست داریم وقتی اطبا می گویند از اجتماع بپرهیزیم جمعیت قبور در مزار شهدا نیز  در جمعه اخر سال و  شام غریبان موجب انتشار  این ویروس می شود .

او ادامه داد: در خواست داریم اگر می توانید این ساعت مزار قبور شهدا به زمان دیگری موکول کنید و این حجم جمعیت می تواند ناقل بیماری باشد باید این  جمعه آخر سال را در منازل برگزار کنیم  در منزل هم اگر فاتحه بفرستیم به روح اموات می فرستد و این  چند هفته را در منزل بمانی تا این  بیماری  را شکست دهیم.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.