سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا هرچند محدود، اما تاثیرگذار قوی بر اقتصاد

یک کارشناس اقتصادی، شیوع ویروس کرونا را در چندماه اخیر، به عنوان عامل موثر در افول اقتصاد دانست.

وحید تعقیبی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: خراسان رضوی یکی از قطب‌های اصلی تولید منابع مالی در کشور است و یکی از مبادی مهم واردات و صادرات محسوب می‌شود، در ماه‌های اخیر سال ۹۸، از اثرات منفی ویروس جهانی بی تاثیر نمانده است.

او تصریح کرد: با بسته شدن مرز‌ها و تحت الشعاع قرار گرفتن مبادلات جهانی، اقتصاد خراسان رضوی نیز به لرزه درآمده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: مشهد به عنوان قطب گردشگری زیارتی_سیاحتی کشور، که می‌توانست در ابتدای هر سال به غنی شدن منابع مالی خود برسد، امسال تا حدود چشمگیری از این منبع درآمد محروم شده است.

تعقیبی، وضعیت استان و کشورمان را در مواجهه با یک رقابت منفی در دنیا، یکی از مهره‌های این رقابت معرفی کرد و افزود: در حال حاضر با شرایط فعلی فقط باید در تلاش باشیم که با آموزش‌ها و پیشگیری‌ها از شیوع حداکثری آن جلوگیری شود.

او با بیان اینکه، وظیفه ما تولیدکنندگان در این عرصه، حفظ جبهه تولید است، ادامه داد: اگرچه انتقال ویروس کرونا در اجتماعات بیشتر صورت می‌گیرد، تولیدکنندگان ما با حفظ نکات بهداشت فردی و فضای واحد‌های تولیدی، سعی کنند تا مبادا کار به تعطیلی این واحد‌ها برسد.

این کارشناس اقتصادی،  واحد‌های صنعتی را در شرایط فعلی مانند نبض نگهدارنده اقتصاد استان دانست و گفت: با حفظ و ارتقاء تولید و با توکل به خدا، به زودی به عرصه‌های صادرات، واردات، گردشگری و احیای اقتصاد استان می‌رویم.

تعقیبی همچنین، به تبدیل تهدید کرونا به فرصت اشاره کرد و افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی و به روز بودن تکنولوژی کشور، در این فرصت و تعطیلی قسمت‌های عمده آموزشی، فرهنگی، جلسات، مسابقات، همایش‌ها و مراکز مختلف خرید و فروش، میتوان از ظرفیت بهینه تکنولوژی استفاده کرد.
 
او ادامه داد: باتوجه به اینکه روز به روز صنعت تکنولوژی،  ارتقاء یافته و جایگزین مراودات اجتماعی می‌شود، همچنین با اینگونه ارتباطات مجازی و خلوت شدن شهرها، به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا نیز کمک شایانی می‌شود.

انتهای پیام//ف. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.