سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک میلیون قطعه طیور بومی استان کرمانشاه واکسینه می شوند

رئیس اداره بهداشت و بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از آغاز واکسیناسیون یک میلیون قطعه‌ای طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، علیرضا حیدری رئیس اداره بهداشت و بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: قرار است یک میلیون قطعه از طیور بومی استان در ۸۰ درصد روستا‌های استان علیه این بیماری واکسینه شوند پوشش ۸۰ درصدی واکسیناسیون علیه نیوکاسل در طیور بومی از نظر ایمنی‌بخشی طیور بومی علیه این بیماری کافی بوده و نیاز به واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی نیست و به صورت کاملا رایگان در اختیار روستاییان قرار خواهد گرفت.

 او  ادامه داد: با توجه به خسارت‌زا بودن بیماری در واحد‌های صنعتی و شناسایی چند کانون آن در کشور در سال جاری، امسال برای اولین بار واکسیناسیون طیور بومی در برنامه قرار گرفته و از سال آینده قرار است این واکسیناسیون در چهار مرحله برای طیور بومی انجام شود.

او گفت: بیماری نیوکاسل در طیور ممکن است با علائم گوارشی و یا تنفسی همراه بوده که به صورت حاد سبب آمار بالای تلفات واحد پرورشی خواهد شد که به دلیل افزایشی بودن روند تلفات می‌تواند خسارت زیادی را به واحد‌های طیور وارد آورد.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.