سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار تربت جام:

سربازان سلامت در دانشکده علوم پزشکی تربت جام آماده خدمت به مردم

فرماندار تربت جام گفت: از زحمات و تلاش‌های ریاست دانشکده علوم پزشکی تربت جام که با دغدغه بسیار بالا و تلاش مجاهدانه همکارانشان جان خود را فدای سلامت ما می‌کنند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام در سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با محوریت کووید ۱۹ (کرونا) در سالن کنفرانس ابن سینا دانشکده که با حضور ریاست معاونین و مدیران، کارشناسان دانشکده علوم پزشکی تربت جام ریاست بیمارستان سجادیه، روحانیون، روسای ادارات عضو کارگروه برگزار شد گفت: پرهیز از شایعات و اخبار کذب در خصوص بیماری کووید ۱۹ (کرونا) و رعایت موارد پیشگیری از بیماری در ادارات و اماکن تجمعی ضروری است چرا که پیشگیری مقدم بر درمان است و هزینه پیشگیری خیلی کمتر از درمان است به مطالب فضای مجازی و شایعات توجه نکنید آنچه برای ما آمار دقیق است که از طریق دانشکده علوم پزشکی اعلام می‌شود برای ورود به حفظ سلامت مردم گوش به زنگ دستورالعمل‌های سلامت باشیم.

او با ارائه توضیحاتی در مورد بیماری کرونا ویروس بهترین راه پیشگیری را آموزش درست به عموم مردم بیان کرد و گفت:با همت مدیران وروسای ادارات به خصوص امامان جمعه وجماعات، آموزش وپرورش و با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت آموزش‌های لازم به دانش آموزان وخانواده‌ها داده شود.

فرماندار تربت جام گفت: نظارت بر بازار خیلی مهم است همه مدیران دستگاه‌ها آماده باش باشند غافل نباشیم و هوشمندانه موضوع را دنبال کنیم.

در ادامه ریاست دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:بیماری کووید ۱۹ کرونا بیشتر از طریق سطوح آلوده و دست منتشر می‌شود باید با آموزش لازم استرس و نگرانی را کم کنیم و آرامش را به مردم بر گردانیم مردم با رعایت توصیه‌های بهداشتی گام‌های شش گانه را رعایت کنند.

محمد افکار با اشاره به اینکه بیماری کووید ۱۹ کرونا یک تا ۱۴ روز دوره نهفتگی دارد که در هفته جاری دوره نهفتگی آن به پایان می‌رسد افزود: باید با کاهش تردد و تجمع در اماکن عمومی و کنسل کردن برنامه‌های ملی، مذهبی، فعالیت تالار‌ها، باغ سرا‌ها، مراسمات نماز جماعات و جمعه، برنامه اعتکاف، ملاقات عمومی بیمارستان حضور در پارک ها، اماکن عمومی و... به سلامت خود و همشهریانمان کمک کنیم.

در ادامه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: فعلا در مرحله توصیه و آموزش هستیم مهمترین موضوع جلوگیری از تجمعات غیر ضروری است.

محمد رحیمیان افزود: نصب دستورعمل شستوی دست برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های تنفسی نظافت و گندزدایی فضا‌های مورد استفاده عمومی شامل: موس و کیبورد‌های کامپیوتر، دسته‌های بازی، میز و صندلی، دستگیره درب‌ها و کلیه سطوحی که در تماس با افراد می‌باشد با کمک مواد شوینده و سپس توسط ماده گندزدای مایع الکلی بر پایه کواترنر آمونیوم و با کمک دستمال تمیز دیگری بسیار مهم و به جلوگیری از انتشار ویروس کمک زیادی می‌کند.

او ادامه داد:در صورت بروز هرگونه علائم شبیه سرماخوردگی‌های فصلی در شاغلین مانند تب بالای ۳۸ درجه سلسیوس، سرفه و گلو درد و سایر علایم تنفسی و تنگی نفس به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایید و جهت طی دوره درمان و مراقبت‌های لازم از ادامه کار ممانعت نمایید.

انتهای پیام//ز. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.