پیشگیری و مقابله با کرونا فقط محدود به استفاده از ماسک، دستکش و رعایت نظافت نیست بلکه تغذیه خوب نیز می‌تواند به مبارزه با این بیماری کمک کند.

معجزه سبزیجات در مقابله با کرونابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،این روز‌ها مرتب ‎می شنویم که باید سیستم ایمنی بدن‎مان را تقویت کنیم. سیستم ایمنی نباید خودش از عهده خودش بربیاید؟ همه کار‌ها را باید انجام بدهیم؟ سیستم ایمنی، کار دفاع از بدن را دربرابر میکروب‏ ها، باکتری‎ها و عفونت‏‌ها انجام می‎دهد؛ اتفاقا کارش را خیلی هم خوب بلد است، ولی ما هم به نوبه خودمان باید کمک کنیم کارش را بهتر انجام بدهد. چطوری؟ خوردنی‎هایی وجود دارند که این روز‌ها بهتر است فراموش‎شان نکنیم؛ مثلا کلم بروکلی که حقیقتا در حقش اجحاف شده‎است  این سبزی ، منبع خوبی برای ویتامین C است.

فلفل دلمه‎ای هم ویتامین C دارد و خام و آب‎پز و بخارپز و خلاصه همه‎جوره‎اش مفید است. قارچ، شاید به ریخت و جثه‎اش نیاید، ولی در پیشگیری و حتی کمک به بهبود بعضی بیماری‎ها تأثیر دارد. خب این‎ها شما را یاد چیز خاصی نمی‎اندازند؟ مجموع‏‎شان به‎‏علاوه چندتا سبزی تازه و تمیز دیگر، می‎شود یک سالاد خوشمزه سالم که می‎تواند جایگزین خوبی برای سیب‎زمینی سرخ‎کرده باشد. خب راستش هیچ‎چیز جای سیب‎زمینی را نمی‎گیرد، ولی اگر قرار است دستی برسانیم و سیستم ایمنی‎مان را یک تکان اساسی بدهیم، بهتر است سبزی‎ها را وارد رژیم غذایی‎مان کنیم.

خراسان
انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.