سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز مردم به محلول‌های ضدعفونی کننده برطرف خواهد شد

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از برطرف کردن نیاز مردم به محلول‌های ضدعفونی کننده در روز‌ها و هفته آتی خبر داد.

محمد حسیبی مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: ما با همکاری تعزیرات، نظارت کامل را در داروخانه‌های سطح شهر کرمان داریم و در روز‌های آینده نیاز مردم به محلول‌های ضدعفونی کننده با توزیع آن‌ها در دارو‌های خانه‌های سطح شهر برطرف خواهد شد.

او افزود: توزیع ۸۰۰۰ بسته نیم لیتری محلول‌های ضدعفونی‌کننده از امشب در داروخانه‌ها آغاز شده است و سهم هر داروخانه ۴۸ بسته است.

او بیان داشت: هنوز محلول‌هایی که باید از سمت وزارت بهداشت و دولت به استان داده می‌شد به دستمان نرسیده اند و در حقیقت کارخانه‌های استان و دانشکده داروسازی محلول‌های ضد عفونی مورد نیاز شهروندان را تهیه می‌کنند.

او تصریح کرد: دلیل کمبود این محلول‌ها در بعضی از نقاط شهر یکی نبودن حجم درخواستی مردم با حجم تولیدی است و از مردم خواهشمندیم که به اندازه نیاز خود این محلول‌ها را تهیه کنند.

او گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر با کمبود شدید ماسک مواجه هستیم از مردم خواهشمندیم تا زمانی که محموله ذکر شده به دست ما می‌رسد از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کنند؛ و اگر با نبود محلول‌های ضدعفونی‌کننده مواجه شدند با شستشوی مکرر دست از انتقال ویروس جلوگیری کنند.

حسیبی تاکید کرد: شهروندان در صورت برخورد با داروخانه‌هایی که با داشتن محلول‌ها و ژل و ماسک از دادن آن‌ها خودداری می‌کنند، همکاران ما را در واحد بازرسی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تماس با شماره‌های ۱۹۰ و ۳۱۳۲۵۸۸۱ در جریان بگذارند تا سریعا و شدیدا با آن‌ها برخورد شود.

او تاکید کرد :الکل  مستقیما وارد بازار نمی شود اما محلول ضدعفونی کننده به میزان کافی تهیه و توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.