سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعرفه و الگو‌های مصرفی مختلف برق در آبادان و خرمشهر

مدیرروابط عمومی برق ناحیه جنوب از انجام تمهیدات ویژه‌ برای ۹ ماه سال از اول فروردین تا پایان آذر تعرفه و الگو‌های مصرفی مختلف برق برای مردم آبادان و خرمشهر خبرداد.

محمد دریس مدیرروابط عمومی برق ناحیه جنوب  پیرو خبر منتشره با عنوان رکورد شکنی قبوض برق در آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت :نظر به اینکه شهر‌های آبادان و خرمشهر از آب و هوای گرمی برخوردار هستند و به دنبال آن مصرف برق بیشتر وسایل برودتی را به همراه دارد، وزارت محترم نیرو در این خصوص تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده و برای ۹ ماه سال از اول فروردین تا پایان آذر تعرفه و الگو‌های مصرفی مختلف و متنوعی را اعلام کرده است.

او افزود: این تعرفه‌ها بر اساس الگوی مصرف متغیر هستند، الگوی مصرف مشترکین خانگی مناطق گرمسیر، در ماه‌های گرم سال (فروردین تا آذر) ۳۰۰۰ کیلووات ساعت براى هر ماه (این مقدار بسیار بیشتر از سایر مناطق کشور است) و در ماه‌های دی تا اسفند ۳۰۰ کیلووات ساعت براى هر ماه می‌باشد.

مدیرروابط عمومی برق ناحیه جنوب با بیان اینکه مشترکی که بیش از این مقدار برق مصرف کند جزو مشترکین پر مصرف به حساب می‌آیند اظهارکرد: تعرفه برق مصرفی آن‌ها نیز افزایش و تصاعدی خواهد بود. همچنین مشترکینی که کمتر از الگوی مصرفی، برق استفاده کنند جزو مشترکان خوش مصرف به حساب می‌آیند و از تخفیفات ویژه‌ای بهره خواهند برد. این نکته نیز قابل ذکر است که بهای برق در ماه‌های گرم ۳۰ درصد ارزان‌تر از دیگر نقاط کشور است و شامل ماه‌های سرد نمی‌گردد.

دریس ادامه داد: حال اگر مشترکی در ماه‌های سرد سال از وسایل پرمصرف نظیر آبگرمکن برقی، بخاری برقی و... استفاده کند برق مصرفی آن بیش از الگوی تعیین شده خواهد بود و به دنبال آن نرخ تعرفه نیز افزایش می‌یابد. مشترکان عزیز به این نکته توجه داشته باشند که در ساعت‌های پیک بار، از وسایل پر مصرف استفاده نکنند و استفاده از آن‌ها را به ساعت‌های پایانی شب یا اولیه صبح موکول کنند تا از تخفیف ساعت‌های کم باری نیز بهره‌مند گردند.

او در ادامه تصریح کرد: با توجه اینکه حدود ٩٨ درصد شهرستان آبادان از شبکه گاز برخوردار مى باشد بهتر است در ماه‌های سرد از لوازم برقی پر مصرف استفاده نشود. حال اگر مشترکی از وسایل پرمصرف استفاده نکرده و نسبت به قبض برق خود معترض است جهت بررسی موضوع به ادارات برق مراجعه نمایند.

مدیرروابط عمومی برق ناحیه جنوب در پایان خاطرنشان کرد: حدود ٩٠ درصد کنتورهاى دیجیتال با پروپ و از طریق بلوتوث قرائت مى شوند که بدون خطا هستند. این مدیریت جهت رفاه مشترکین عزیز امکان تقسیط ویژه فراهم کرده است.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.