سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موفقیت بخش IVF کرمان در درمان ناباروری زوجین

رییس بخش IVF بیمارستان افضلی پور کرمان گفت: با راه اندازی بخش IVF بیمارستان افضلی پور کرمان تعداد زیادی از زوجین نابارور طعم خوش زندگی را چشیدند.

ربابه سادات حسینی رییس بخش IVF بیمارستان افضلی پور کرمان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، از کرمان گفت: IVF (لقاح آزمایشگاهی) برای اولین بار در ایران توسط مرکز یزد (پژوهشکده علم تولید مثل یزد) راه اندازی شد.

او افزود: از سال ۱۳۸۴ در کرمان مقدمات انجام عمل‌های کمک باروری از جمله IVF در بخش ناباروری بیمارستان افضلی پور کرمان آغاز شد و تا سال ۱۳۹۴ توانستیم در این زمینه نتایج مطلوبی را کسب کنیم.

او بیان داشت: در این بخش از سال ۱۳۹۴ به بعد با بهینه سازی امکانات و به روزرسانی روش‌های آزمایشگاهی موفق شدیم به سطح بالای آمار مثبت کشوری یعنی ۳۰ تا ۳۵ درصد برسیم که این نشان از پیشرفت بسیار مطلوب این بخش بوده است.

حسینی تصریح کرد: اینک در مرکز ناباروری کرمان که اولین مرکز تخصصی درمان ناباروری دولتی در جنوب شرق کشور است، اقدامات ذیل انجام می‌گیرد: انجام IVF –IuI، انجام میکرواینجکشن (لقاح میکروسکوپی)، اسپرموگرام، گرفتن نمونه اسپرم از بافت بیضه در مردان نابارور، فریز جنین/تخمک/ اسپرم، حفظ باروری در مردان سرطانی با فریز اسپرم در بانک اسپرم، پاپ اسمیر، پی اندومتر، هیستروسونوگرافی، سونوگرافی‌های فولیکولوگرام، سونوگرافی OB، تزریق دارویی در حاملگی‌های خارج رحمی، تخلیه کیست آندومتریوز، هیستروسکوپی، لاپراسکوپی و PRP است.

او گفت: کلینیک ناباروری بیمارستان افضلی پور دارای ۱۱ نفر پرسنل و ۶ نفر از اساتید و متخصصین مجرب است؛ این کلینیک از سال ۱۳۹۵ طرح حمایت زوجین نابارور با ۸۵ درصد تخفیف را اعمال کرد و آبان ماه سال ۱۳۹۸ طبق بخشنامه جدید با شرایط بهتر و راحت‌تر طرح حمایت از زوجین نابارور به روزرسانی شد.

او افزود: با توجه به اینکه این مرکز اولین مرکز دولتی جنوب شرق کشور بوده و سابقه دیرین در این زمینه دارد، پتانسیل خوبی برای پذیرش بیماران از استان‌های جنوبی کشور مثل هرمزگان و سیستان و بلوچستان را دارا است و سالانه حدودا ۱۰۰۰۰ زوج نابارور از خود شهر کرمان و شهرستان‌های اطراف و همچنین از استان‌های جنوبی کشور به این مرکز مراجعه می‌کنند و تحت درمان قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.