سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۹۰ کانون بحرانی تب برفکی در خراسان رضوی

معاون اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تب برفکی در استان با ۹۰ کانون بحرانی، دام‌های سبک و سنگین زیادی را درگیر کرده است.

دکتر محمد رشتی باف معاون اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی  در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با بیان اینکه تب برفکی در استان با ۹۰ کانون بحرانی دام‌های سبک و سنگین زیادی را درگیر این بیماری کرده است،گفت: از ۹۰ کانون بحرانی تب برفکی، ۹ کانون در گناباد درگیر این بیماری است.
 
او ادامه داد: تاکنون در گناباد ۳۰ راس دام سنگین تلف شده اند و پیش بینی می‌کنیم ۲۰ راس هم در دامداری‌هایی که تحت پوشش نیستند تلف شده باشند.
 
معاون اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه بیماری تب برفکی به انسان منتقل نمی‌شود، گفت: واکسن تب برفکی از ۳ هزار تومان تا ۱۱ هزارتومان برای هر دام می‌باشد که در بازار موجود است.
 
حامد قربانی فرماندار گناباد  در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در خصوص شیوع تب برفکی در دامداری‌های گناباد گفت: با توجه به خسارات بر جا گذاشته برای دامداران، با حساسیت تمام موضوع در دست بررسی است.
 
 او ادامه داد: گناباد وضعیت بهتری نسبت به سایر شهرستان‌ها دارد، ولی به دلیل شرایط اقتصادی این موضوع باعث نگرانی شده است.
 
فرماندار گناباد گفت: ضدعفونی همگانی در کل دامداری‌های سطح شهرستان انجام خواهد شد.
 
قربانی افزود: یکی از مشکلات عدیده در این حوزه واحد‌های دامی غیر مجاز بوده که بیش از ۴۰۰ مورد می‌باشند، در صورتی که تعداد ۴۰۰ واحد دامداری مجاز ثبت شده‌اند.
 
او تصریح کرد: امیدواریم که استان حمایت لجستیک خود را در زمینه ضدعفونی کردن واحد‌های مجاز و غیر مجاز از دامپزشکی شهرستان داشته باشد تا بتوانیم در یک روز تمام دامداری‌ها را ضدعفونی کنیم.

انتهای پیام// ح.ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.