سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک به حیات وحش/ مهربانی با طبیعت

معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: بارش برف حیوانات را با مشکل و تهیه مواد غذایی در شهرستان مهاباد واداشته است.

حسن پور معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به بارش سنگین برف در هفته گذشته، برودت هوا و بروز یخبندان دسترسی حیات وحش به خصوص (پرندگان و پستانداران) به مواد غذایی و پناهگاه با مشکل روبه رو شده است.

او با اعلام اینکه حیوانات نیازمند یاری و مهربانی ما هستند و با آن‌ها مهربان باشیم، افزود: به همین منظور احتمال نزدیکی حیوانات به مناطق مسکونی روستایی و شهری شدت گرفته است.

حسن پور اضافه کرد: مردم فهیم و عموم دوستداران محیط زیست و حیات وحش این شهرستان در صورت مشاهده  این قبیل حیوانات از انجام هر گونه اقدامات خشونت آمیز علیه حیوانات خودداری کنند.

معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد تصریح کرد: در صورت مشاهده کردن شکار یا آزار حیوانات علیه گونه‌های جانوری سریعا مراتب را به یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد و محیط بان‌های مناطق گزارش دهند تا در اولین فرصت پیگیری شود.

او تصریح کرد: در ماه گذشته چند مورد روباه به محلات مسکونی روستایی پناه آوردند که با توجه به سرد شدن هوا، بارش برف و کمبود طعمه در فصل زمستان گزار‌ش هایی از پناه بردن حیوانات به حاشیه و داخل شهر گزارش شد که این موضوع نیز برای انسان‌ها و دام‌های اهلی خالی از خطر نیست.

حسن پور از شهروندان خواست در صورت دیدن این گونه حیوانات،علوفه و مواد غذایی اضافی خود را در حاشیه روستا‌ها برای استفاده سایر حیوانات وحشی قرار دهند.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.