سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاوش‌های باستان شناسی از سال آینده در فارس

کاوش‌های باستان شناسی فارس سال آینده از سر گرفته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در کاوش‌های اخیر، مطالعات باستان شناسی متعدد‌ی در سایت‌ها و محوطه‌های تاریخی استان انجام شد که می‌توان به محوطه تل آجری در شهرستان مرودشت با همکاری ایتالیایی‌ها و مجموعه جهانی پاسارگاد با همکاری باستان شناسان فرانسوی اشاره کرد.

او، بیان کرد: برخی از این محوطه‌ها نیز مورد مطالعه برای تعیین عرصه و حریم قرار گرفته است که روند تهیه و تکمیل پرونده نقشه باستان شناسی استان فارس سریع‌تر انجام شود.

امیری با اشاره به اینکه کاوش‌های محوطه‌ها همواره هدفمند بوده است، تصریح کرد: تبدیل محوطه‌های تاریخی کاوش شده به سایت موزه و مکانی برای حضور گردشگران باید یکی از اهداف کاوش‌های باستان شناسی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: با توجه به اینکه محوطه‌های باستانی همواره مورد توجه و بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار دارند از این رو کاوش‌های باستان شناسی در این مناطق می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد و  به یک جاذبه جدید گردشگری نیز  تبدیل شود.

او، افزود: با توجه به برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌های انجام شده محور‌های جهانی هخامنشی و ساسانی فارس کاوش می‌شود.

امیری با تاکید بر ایجاد جاذبه‌های گردشگری در فارس اضافه کرد: موزه نورآباد تا آخر امسال به بهره برداری می‌رسد و به یکی از جاذبه‌های جدید گردشگری فارس تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار کرد: در این موزه تخصصی اشیاء و اقلام تاریخی و فرهنگی که از کاوش‌های باستان شناسی در منطقه کشف شده اند در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

او، گفت: محوطه‌ها و اماکن تاریخی و گردشگری استان فارس برای میزبانی از میهمانان نوروزی آماده است.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.