رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داراب گفت: مرمت اضطراری چهارطاقی اوباد، آسیاب دولنگه و امامزاده محمد فورگ در آینده نزدیک انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داوود مرادی بابیان اینکه جهت استحکام‌بخشی و حفظ بنا‌های تاریخی، تعدادی از آن‌ها مرمت اضطراری می‌شوند، گفت: از آنجا که جهت مرمت این بنا‌ها نیاز به اعتبار زیادی نیست، کمک خیرین می‌تواند راهگشای حفظ و مرمت اضطراری بنا‌های تاریخی باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی داراب گفت: هزینه مرمت و بازسازی برخی از بنا‌های تاریخی در حدی نیست که به دلیل نبود اعتبار این امر به تعویق بیفتد و می‌توان با بودجه اندک، بنا‌ها را از تخریب نجات داده و مراحل تکمیلی و مرمت اساسی را در آینده انجام داد.

مرادی با اشاره به اینکه حمام مشیر و پایه ستون آبراه دارابگرد به تازگی مراحل مرمت اضطراری را پشت سر گذاشته‌اند، افزود: مرمت حمام مشیر شامل بخش‌های داخلی بنا، ترمیم اندود دیواره شمالی و استحکام‌بخشی با ۱۶ میلیون تومان و مرمت پایه ستون آبراه دارابگرد با ۱۰ میلیون تومان انجام شده است.

او بیان کرد: طی دو سال اخیر نامه‌نگاری بسیاری برای اعتبارات مورد نیاز جهت مرمت انجام شد، اما اعتبارات سه درصد نفت و گاز به این امر اختصاص نیافت و با توجه به حساسیت موجود و نیاز به استحکام‌بخشی در نهایت با اعتبارات جاری اداره‌کل و کمک خیرین مرمت این بنا‌ها انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی داراب بیان کرد: یکی از اولویت‌های موجود که مورد تاکید سازمان میراث فرهنگی کشور نیز هست، مرمت کامل و تملک خانه سوخکیان است.

مرادی با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های تملک خانه سوخکیان، استقرار اداره میراث فرهنگی در این بنای تاریخی است، گفت: راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی و بازارچه دائمی صنایع دستی که مطالبه مردم داراب است با تملک خانه سوخکیان میسر می‌شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار