سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از کره جنوبی

ژاپن هم سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

وزارت خارجه ژاپن در اعتراض به ممنوعیت ورود اتباع خود به سرزمین‌های اشغالی، سفیر رژیم صهیونیستی در توکیو را احضار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه جروزالم پست، وزارت خارجه ژاپن امروز یکشنبه سفیر رژیم صهیونیستی در توکیو را در اعتراض به منع ورود گردشگران این کشور به سرزمین‌های اشغالی احضار کرد.

سفیر رژیم صهیونیستی در ژاپن و نیز کاردار این رژیم در کره جنوبی از سوی دولت‌های توکیو و سئول در اعتراض به ممنوعیت ورود گردشگران خود به تل‌آویو، به وزارت خارجه این دو کشور فراخوانده شدند.

ممنوعیت ورود اتباع کره جنوبی به سرزمین‌های اشغالی از روز یکشنبه آغاز شد، در حالی که این ممنوعیت از روز دوشنبه برای اتباع ژاپن اجرایی می‌شود. رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر ورود مسافران از چین، ماکو، تایلند، سنگاپور را ممنوع کرده است.

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، اعلام کرد این وزارتخانه اقدامات ضروری را به منظور اطمینان از سلامت عمومی، در عین حفظ روابط مهم با کشور‌های آسیای را در پیش گرفته است. پیشتر وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در وب سایت خود اعلام کرد این رژیم تمامی مرز‌های خود را به روی اتباع خارجی خواهد بست. با این حال اواخر شب شنبه این پیام را از روی وب سایت خود پاک کرد.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی روز گذشته از برکناری ۹۹ نفر خبر داد و گفت: مشخص شده که این افراد همراه هیئت کُره‌ای بودند که از اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین بازدید کرده اند، زیرا در بین این افراد ابتلا به ویروس جدید کرونا ثبت شده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند این رژیم ممکن است نزدیک به ۲۰۰ تبعه کره جنوبی را در یکی از پایگاه‌های نظامی خود در جنوب قدس قرنطینه کند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز امروز یکشنبه کاردار سفارت رژیم صهیونیستی را در اعتراض به منع ورود گردشگران کره جنوبی به تل‌آویو از بیم شیوع ویروس کرونا احضار کرد.

ویروس کرونا ابتدا در چین شیوع پیدا کرد و بیش از ۲۴ کشور دیگر را نیز گرفتار کرده است. چین بیش از ۷۶ هزار مورد ابتلا به کرونا و دو هزار و ۴۴۲ مورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.