سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ازدحام کامیون‌ها در مرز مهران

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: عدم مراجعه تجار عراقی و کامیون‌های آن‌ها به مرز مهران برای بارگیری کالا، باعث تجمع کامیون‌های طرف ایرانی در این مرز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ روح‌الله غلامی مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: مراودات تجاری ایران و عراق در مرز مهران از روز دوشنبه هفته گذشته به علت یک سری مشکلات داخلی از طرف عراق دچار اختلال شده است.

او افزود: همین موضوع سبب شده است کامیون‌های تجاری که از روز‌های گذشته در مهران مستقر هستند، نتوانند بار‌های خود را خالی کنند و همچنان در پایانه صدف نرسیده به مرز مهران به امید بازگشایی این گذرگاه بمانند.

غلامی اظهار کرد: از کامیون‌داران حامل بار مستقر در مرز مهران به ویژه کامیون‌های حامل مواد خوارکی و فاسد شدنی خواسته شده است تا زمان بازگشایی این مرز در صورت تمایل بار خود را به مبدا برگشت دهند.

او مطرح کرد: رایزنی‌های متعددی برای بازگشایی مرز مهران از طرف وزارت امور خارجه، استانداری ایلام و دیگر مسوولان کشوری و استانی با طرف عراقی برای بازگشایی و فعالیت مجدد مرز مهران در حال انجام است.

مدیر کل گمرک استان ایلام بیان کرد: مشکل عدم فعالیت تجاری در مرز مهران از جانب طرف عراقی است و به محض اینکه مذاکرات برای بازگشایی مرز به نتیجه مثبت برسد فرآیند بارگیری و انجام فعالیت‌های تجاری در این مرز از سر گرفته می‌شود.

مرز مهران تا اطلاع بعدی بسته است

پیش از این معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اعلام کرده بود: مرز مهران تا اطلاع بعدی بسته است و کار تردد زوار و صادرات کالا در آن انجام نمی‌شود.

محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام پنجشنبه هفته گذشته گفت: پایانه مرزی مهران (شهید سپهبد قاسم سلیمانی) از دو سوی مرز ایران و عراق بسته است و مردم و تجار تا اطلاع بعدی به هیچ عنوان به این مرز مراجعه نکنند.

او مطرح کرد: پیش از این و با توجه به ناآرامی‌های داخل عراق مرز مهران از طرف عراقی‌ها برای تردد اتباع ایرانی بسته بود و تنها تردد اتباع خارجی انجام می‌گرفت.

نوذری تاکید کرد: در حال حاضر این مرز از طرف ایران نیز بسته شده است و هیچگونه تردد و صادرات کالا در دو سوی مرز انجام نمی‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.