سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات مجلس؛ حضور مردم بوشهر در استان بوشهر انتخابات مجلس یازدهم

مردم استان بوشهر با شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با دیگر نقاط کشور حماسه دیگری رقم زدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ صبح امروز (جمعه دوم اسفند) همزمان با دیگر نقاط کشور در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر برای تعیین چهار نماینده آغاز شد.

تعداد واجدان شرایط اخذ رای در استان بوشهر، ۷۸۳ هزار و ۳۳۳ نفر است.

تعداد رای اولی‌های استان نیز ۳۷ هزار و ۶۵۹ نفر است که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۲۹۰ نفر مرد و ۱۸ هزار و ۳۶۹ نفر زن هستند.

از این تعداد ۴۲۰ هزار و ۳۶۳ نفر معادل ۵۴ درصد مرد و ۳۶۲ هزار و ۹۷۰ نفر معادل ۴۶ درصد زن هستند.

۷۲۰ شعبه ثابت و سیار در چهار حوزه انتخابیه استان آراء را جمع آوری می‌کنند که از این تعداد،  ۵۰۱ شعبه معادل ۷۰ درصد ثابت و ۲۱۹ شعبه معادل ۳۰ درصد سیار است.

۴۳۷ شعبه اخذ رای نیز (۶۱ درصد) شهری و ۲۸۳ شعبه (۳۹ درصد) روستایی هستند.

 ۱۵ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی در برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در استان بوشهر مشارکت دارند که چهار هزار نفر از این تعداد اعضای شعبه‌های اخذ رای هستند.

تعداد واجدان شرایط رای به تفکیک حوزه‌ها و شهرستان‎ها نیز به شرح زیر است:

در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم تعداد واجدان شرایط، ۲۹۴ هزار و ۲۷۳ هزار نفر است؛ ۲۰۳ هزار و ۲۲۷ نفر در شهرستان بوشهر، ۶۷ هزار و ۹۳۲ نفر در شهرستان گناوه و ۲۳ هزار و ۱۱۴ نفر در شهرستان دیلم.

 واجدان شرایط رای در شهرستان دشتستان ۱۶۹ هزار و ۳۲۲ نفر هستند.

واجدان شرایط حوزه دشتی و تنگستان نیز ۱۰۷ هزار و ۸۷۱ نفر هستند که شامل ۵۷ هزار و ۲۵۵ نفر در دشتی و ۵۰ هزار و ۶۱۶ نفر در شهرستان تنگستان هستند.

واجدان شرایط حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز ۲۱۱ هزار و ۸۶۷ نفر هستند؛ شامل ۷۵ هزار و ۵۱۷ نفر در شهرستان کنگان، ۳۸ هزار و ۸۳۵ نفر شهرستان دیر، ۴۴ هزار و ۸۴۱ نفر شهرستان جم و ۵۲ هزار و ۶۷۴ نفر در شهرستان عسلویه.

 رای دهندگان باید شناسنامه و کارت ملی هوشمند همراه داشته باشند. داشتن شناسنامه برای اینکه مهر شرکت در انتخابات در آن ثبت شود، و کارت ملی هوشمند برای شناسایی هویت رای دهنده ضروری است. کسانی که کارت ملی ندارند باید شماره ملی را داشته باشند.

زمان برگزاری انتخابات طبق قانون ۱۰ ساعت است یعنی از ۸ تا ۱۸ و تصمیم گیری برای تمدید زمان برگزاری با وزارت کشور است که در صورت تمدید از رسانه‌های مختلف به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.