سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبود هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون هیچ موردمشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در کرمان مشاهده نکرده ایم.

سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،   گفت:با توجه به انتشار برخی شایعات پیرامون شیوع ویروس کرونا باید گفت که تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در کرمان نداشته ایم.

او افزود: دو بیمارستان افضلی پور و پیامبر اعظم کرمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حالت آماده‌ باش کامل هستند و در زمینه تجهیزات هیچ کمبودی نداریم و از آمادگی کامل برخورداریم.

او از آمادگی برخی بیمارستان‌ها در شهرستان‌های استان خبر داد و بیان داشت: در هر بیمارستان عمومی چند تخت در نظر گرفته شده است تا اگر موردی باشد بستری اولیه صورت گیرد.

سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: صبح امروز، پنجشنبه ۱ اسفند ماه به دنبال فوت دو بیمار مبتلا به کرونا ویروس در قم، جلسه قرارگاه کرونا ویروس در ساختمان وزارت بهداشت با حضور وزیر بهداشت، اعضای شورای معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت و ارتباط ویدئو کنفرانس با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

احمدی طباطبایی گفت: صبح شنبه با کلیه معاونین و روسای دانشگاه‌ها جلسه‌ای داریم و در این روز تمامی مرخصی‌های مدیران لغو شده است.

او در خصوص علت شیوع کرونا در قم افزود: نمی‌شود در این قضیه قضاوت کرد. یک تیم در قم مستقر شده و هنوز نتیجه قطعی اعلام نشده است.

او تصریح کرد: مردم به خصوص افرادی که سنشان بالا است و یا بیماری زمینه خاص مثل بیماری‌های قلبی و عروقی و نارسانی کلیه و از این قبیل دارند با بروز علائمی همچون تب، سرفه و تنگی نفس حتما به پزشک مراجعه کنند.

احمدی طباطبایی گفت: خودمراقبی مردم مسئله مهمی است اگر با علائمی همچون تب شدید، سرفه و آبریزش بینی مواجه شدند در منزل استراحت کنند و با سایر افراد تا حد امکان تماس نداشته باشند و مرتب دست‌های خود را بشویند و جلوی دهان و بینی خود را بپوشانند و در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

او افزود: از مردم تقاضا داریم که موارد ذکر شده را رعایت کنند و خود مراقبتی را رواج دهند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
میثم سالاری منوجان
۱۲:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
همین یه ساعت قبل توی بیمارستان شهرمون بودم یه مریض بدحال رو اعزام کردن بندرعباس میگفتن کرونا داره.شهر ما منوجان هستش ۱۳۰ کیلومتری بندزعباس
علی
۰۹:۵۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
چرا راستشو به مردم نمیگین؟
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
ویرس کرونا در اسر انفلانزا گرفته شده و شایعات روی ذهن شماها نباید تاثیر بزار از نظر من ویروس کرنا در اثر تلقین و ترس از شایعات فردی ک فقط انفلنزا گرفته با ترس و تلقین زیاداز کرنا ک فقط یک کلمه اس انفلانزارو شدید میکنه تبدیل ب ویروس کرنا میشه چرا یک سرماخوردگی را تبدیل ب کرنا میکنین شما چرا نمیدانین ک این کلمات انقد قدرت دارن ک هر چیزی رو می آفریند ویروس کرنا در اثر تلقین و ترس شدید در ذهن شما ساخته میشه مواظب کلامتون باشین و توکل ب خدا کنین ب جا کرنا، هروز تکرار کن من ب لطف پروردگارم در سلامتی کامل بسر میبرم و همیشه در مقابل کلا منفی در امانم