سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نوروز، ترمز ناوگان جاده‌ای متخلف کشیده می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در ایام نوروز با رانندگان ناوگان جاده‌ای (مسافر و کالا) در صورت تخلفات جاده‌ای برخورد و کارت ناوبری آنان معلق می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی پناهنده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در نشست هماهنگی طرح نوروزی و کمیته حمل و نقل استان با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان باید همه توان و امکانات خود را در ایام نوروز بسیج کنند، اظهار داشت: هر دستگاهی باید نماینده ثابتی را برای ارائه خدمات معرفی کند.

او با اشاره به اینکه باید هر گونه نقص فنی ناوگان تا قبل از فرا رسیدن ایام نوروز رفع شود، افزود: گشت‌های این اداره کل ۲۴ ساعته کنترل و رصد ناوگان جاده‌ای را بر عهده دارند و از تردد اتوبوس‌هایی که نقص فنی دارند، جلوگیری می‌شود.

پناهنده ادامه داد: در صورت تخلفات جاده‌ای کارت ناوبری ناوگان اتوبوسی معلق می‌شود.

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: همچنین از جمله مواردی که در بحث اتوبوسی مهم بوده و موجب برخی تصادفات جاده‌ای می‌شود، حمل بار اضافی است که به دلیل عدم تقارن مناسب بار، موجب تصادف و واژگونی می‌شود.

مصطفی پناهنده تأکید کرد: با اتوبوس‌های با بار بیش از ظرفیت در جاده ها، نیز برخورد می‌شود.

این مسئول ادامه داد: شرکت‌های مسافربری و دستگاه‌های خدماتی در امر حمل و نقل باید نسبت به تصادفات جاده‌ای و تردد‌های برون شهری دقت نظر لازم را داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در ادامه با اشاره به نظارت بر اتوبوس‌های مسافربری با استفاده از سامانه سپهتن، ابراز داشت: با استفاده از سامانه سپهتن در ناوگان حمل و نقل، نظارت بر اتوبوس‌های مسافربری بیشتر خواهد شد.

پناهنده افزود: صورت وضعیت اتوبوس‌ها شامل درج اسامی شرکت ها، درج بلیت و ثبت شماره همراه مسافران نیز در ایام نوروز لازم الاجرا است.

انتهای پیام/ د 

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.