سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومی سازی تجهیزات صنعت نفت، گامی بلند به سوی خودکفایی

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: در نتیجه همکاری مراکز دانش بنیان و تولید کنندگان، بیش از ۲۰ هزار قطعه تجهیزات در صنعت نفت بومی سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عبداله موسوی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران امروز دوشنبه ۲۸ بهمن در نشست مشترک معاونان و مدیران این شرکت با رئیس و شماری از مدیران جهاد دانشگاهی کشور، گفت: هم افزایی میان سازندگان، تولید کنندگان و صنعتگران در بومی سازی و کیفیت گرایی تولیدات ساخت داخل بسیار نقش آفرین بوده است.

او افزود: این شرکت در بیش از یک دهه گذشته در نتیجه همکاری و همیاری با شرکت ها، مجتمع‌های بزرگ صنعتی و مراکز دانش بنیان با ارایه نقشه راه در زمینه انتقال دانش فنی، طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری گام‌های بلندی برداشته و طراحی و کسب دانش فنی افزون بر ۷ هزار قطعه و تجهیز در سرجمع تولید فراتر از ۲۰ هزار قطعه دستاورد این تعامل دو سویه است.

موسوی با تشریح فرآیند کار در صنعت نفت و نقش و جایگاه حفاری در تولید، بر بومی سازی ساخت دکل‌های حفاری در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت ملی حفاری ایران در زمینه ساخت دستگاه‌های حفاری به دست سازندگان داخلی حمایت و سرمایه گذاری بسیار مطلوبی انجام داده و تاکنون ۶ دکل حفاری خشکی ساخت داخل گردیده که با حفاری افزون بر یکصد حلقه چاه، عملکرد مطلوبی در حفر و تکمیل چاه‌های نفت و گاز داشته اند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به همکاری‌های این شرکت با جهاد دانشگاهی اشاره و از شمار این همکاری ها، انعقاد قرار داد ساخت ۳ دستگاه حفاری سنگین خشکی ۷۱، ۷۲ و ۷۳ فتح را عنوان و تصریح کرد: در این ارتباط دستگاه حفاری ۷۱ چند سال است که به ناوگان شرکت پیوسته و دکل ۷۲ فتح روز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه که روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی نام گرفته با حضور وزیر نفت افتتاح و در مدار عملیات قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول به برنامه‌های این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: در اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای تدوین شده شرکت استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، ارتقا دانش فنی و ایجاد انگیزش بیشتر در صنعتگران ایرانی مورد تاکید بوده و در واقع صنعت حفاری در کشور در مسیر رشد و تعالی خود به صنعتی بومی مبدل و تلاش نموده با برخورداری از متخصصان و کارشناسان مجرب و داشته‌های فنی و تخصصی، در تحقق برنامه‌های صنعت نفت کشور پیشقدم باشد.

حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در معرفی توانمندی‌های این نهاد و زمینه‌های همکاری با صنعت نفت و حفاری با اشاره به قرارداد ساخت ۳ دستگاه حفاری سنگین خشکی با شرکت ملی حفاری گفت: متعاقب ساخت و تحویل دستگاه حفاری ۷۱ فتح که در چرخه عملیات قرار دارد، دستگاه حفاری ۷۲ فتح نیز آماده راه اندازی گردیده و دستگاه حفاری ۷۳ فتح در نیمه دوم سال ۹۹ تحویل این شرکت خواهد شد.

او با قدردانی از حمایت‌های شرکت ملی حفاری ایران از سازندگان و صنعتگران داخلی، افزود: ۴۵ درصد تجهیزات دکل حفاری ۷۲ فتح داخلی و ساخت آن در قیاس با خرید خارجی بیش از ۴۰ درصد صرفه جویی ارزی داشته است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.