سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سازمان تنظیم مقررات مطرح کرد؛

تمامی قابلیت‌ها استفاده آسان از «نت سنج پلاس» برای مردم در نظر گرفته شده است

مجید حقی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به ویژگی‌ها و اهمیت رضایت کاربران از سامانه «نت سنج پلاس» اشاره کرد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره ویژگی‌های سامانه «نت سنج پلاس»، با اشاره به اهمیت رضایت کاربر در استفاده از این سامانه، گفت: در طراحی این سامانه رویکرد ما حرکت گام به گام با کاربر برای دسترسی به اطلاعات است.

وی افزود: در این حرکت گام به گام در ابتدا نوع سرویس‌های ارائه شده و در ادامه کیفیت و کارکرد‌های سرویس مشاهده می‌شود، به طور مثال اگر مشترک نیاز به استفاده تجاری از این سرویس‌ها را داشته باشد اطلاعاتی داده می‌شود که نشان دهد آیا سرویس مورد نظر کارکرد‌های لازم را برای مشترک دارد یا نه.

حقی با اشاره به اینکه برای تمامی این موارد از رنگ‌های مختلف در این سامانه استفاده شده است، گفت: میزان گزارش‌ها و شکایت‌هایی دریافت شده از اپراتور‌ها و شرکت‌های ارائه کننده خدمات در این سامانه وجود دارد و سه عنوان از شکایت‌ها که فراوانی بیشتری دارد قابل مشاهده است.

وی، افزود: تعرفه، یکی دیگر از مواردی است که کاربران می‌توانند در این سامانه به آن دسترسی داشته باشند و همچنین در تمام کارکر‌های مورد نظر امکان مقایسه اپراتور‌ها با هم نیز وجود دارد که بسیار مهم است.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تصریح کرد: کاربران در هر نقطه‌ای با سامانه «نت سنج پلاس» می‌توانند وضعیت و مقدار پوشش ۳G و ۴G اپراتور‌های مختلف را در همان نقطه ببینند.

وی، ثبت شکایت از طرف کاربران را یکی دیگر از امکانات سامانه «نت سنج پلاس» معرفی کرد و افزود: از طریق این سامانه امکان تست سرعت اینترنت مشترکان نیز انجام می‌شود.

حقی درباره نحوه برخورد اپراتور‌های و شرکت‌های ارائه کننده خدمات با سامانه «نت سنج پلاس» نیز گفت: طبیعی است که در فضای مقایسه‌ای همیشه این امکان وجود دارد که افرادی اعتراض داشته باشند، اما ما با هدف رفع اشکالات و تکمیل کردن این فرآینده، تمام توان خود بکار می‌گیریم که سرویس‌های ارائه شده اپراتور‌ها و کیفیت آن را اندازه گیری کنیم و در این سامانه قرار دهیم.

وی افزود: اگر اپراتوری در این حوزه اعلام کند که تلاشی در حوزه بهبود کیفیت داشته است، اما در این سامانه دیده نشده، حتما پیگیری و بررسی می‌شود و همچنین اگر نکته فنی یا استاندارد بین المللی در این حوزه وجود داشته باشد از آن برای بهبود کار استفاده می‌کنیم.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره میزان آسانی استفاده کاربران از سامانه «نت سنج پلاس» نیز تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده اولویت‌های مشترکین برای استفاده از سرویس‌های ارتباطی ابتدا کیفیت سرویس و میزان رضایت و شکایت بقیه مشترکین و بعد تعرفه است که این موارد در سامانه «نت سنج پلاس» بر اساس همین اولویت‌ها امکان مشاهده دارد.

وی افزود: مشترکینی که تجربه استفاده از سرویس‌ها را دارند نیز می‌توانند نظرات خود را برای استفاده بقیه متقاضیان سرویس‌ها در این سامانه درج کنند.

حقی، تصریح کرد: اپراتور‌های تلفن همراه، FCP‌ها و ارائه کنندگان اینترنت ثابت و بی سیم که بیشترین تاثیر را در این بازار دارند از شرکت‌هایی هستند که نتایج اندازه گیری کیفیت و چگونگی ارائه سرویس آن‌ها در سامانه «نت سنج پلاس» قابل مشاهده است.

وی با تاکید به اینکه سیستم‌های سنجش و اندازه گیری این سامانه از سامانه‌های اپراتور‌ها مستقل است، افزود: سامانه‌هایی مستقلی به عنوان یک کاربر هوشمند و متخصص وجود دارد که از تمام سرویس‌های مورد نیاز مانند یک کاربر در شبکه استفاده می‌کند و همچنین اندازه گیری‌های مرتبط با کیفیت سرویس‌ها را نیز انجام می‌دهد.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره میزان تاثیرگذاری این سامانه در بالا بردن کیفیت سرویس ها، نیز گفت: در سامانه «نت سنج پلاس» یک طرف کاربر و یک طرف دیگر اپراتور‌ها و سازمان تنظیم مقررات حضور دارند که ما به عنوان بیان کننده اطلاعات وظیفه داریم گزارش‌های دقیق، به روز و قابل استفاده ارائه کنیم تا کاربر برای استفاده از این سامانه دچار سختی نشود و به راحتی بتواند اطلاعات دریافت کند.

وی افزود: در صورت تحقق این هدف، در طرف دیگر این سامانه کاربران بسیاری به دست می‌آوریم که این دو در کنار هم می‌توانند با هم افزایی سامانه را به عنوان مرجعی برای تصمیم گیری در این حوزه معرفی کنند و همچنین درگاهی برای نشان دادن وضعیت فضای حوزه فناوری اطلاعات کشور باشد.

حقی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات به آسان بودن استفاده از سامانه «نت سنج پلاس» تاکیدکرده است، گفت: به دلیل اینکه مخاطب ما در این سامانه عام است تلاش شده کمتر از مباحث فنی و پیچیده استفاده شود و قابلیت بهره برداری آسان برای آن درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.