اطلاع ار سروریس ارزش افزوده با شماره گیری کد دستوری #۸۰۰*

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: اپراتور‌های تلفن همراه مکلف شده‌اند تا اطلاعات کارکرد سرویس‌های ارزش افزوده مشترکان را در قالب پیامک برای آن‌ها ارسال کنند.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان قره داغی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در راستای شفاف‌سازی، اطلاع رسانی به مشترکان و حمایت از کسب و کار‌های سالم در حوزه سرویس‌های ارزش افزوده، اپراتور‌های موبایل مکلف شده‌اند حداقل دو هفته یک بار اطلاعات کارکرد سرویس‌های ارزش افزوده‌ای که مشترکان فعال کرده‌اند را به صورت پیامکی برای آن‌ها ارسال کنند.

وی درباره سایر کانال‌های اطلاع‌رسانی سرویس‌های خدمات ارزش افزوده که پیش از این فعال شده‌اند، افزود: مشترکان اپراتور‌ها می‌توانند در بخش خدمات اپلیکیشن‌های ایرانسل من، همراه من و رایتل من سرویس‌های مختلف خدمات ارزش افزوده را مشاهده کنند و از سرویس‌هایی که عضو آن هستند اطلاع پیدا کرده و درصورت تمایل عضویت خود را لغو کنند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، با اشاره به روش کد دستوری برای اطلاع از سرویس‌های فعال ارزش افزوده، تصریح کرد: کاربران با شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* می‌توانند به راحتی کارکرد و سرویس‌های خدمات ارزش افزوده‌ای که عضو آن هستند را استعلام کنند و درصورت عدم تمایل، از سرویسی که عضو آن هستند خارج شوند.

قره‌داغی درباره روش جایگزین برای برخی مشترکین که نمی‌توانند از طریق کد دستوری #۸۰۰* درباره سرویس‌های ارزش افزوده فعال خود اطلاعات کسب کنند، افزود: یکی دیگر از روش‌های اطلاع‌رسانی درخصوص سرویس‌های ارزش افزوده، مراکز تماس اپراتورهاست. رگولاتوری اپراتور‌ها را مکلف کرده است که از طریق مراکز تماس‌شان، پاسخگوی سوالات و درخواست‌های مشترکین درباره خدمات ارزش افزوده باشند. بر همین اساس شماره ۹۹۹۰ در همراه اول، شماره ۷۰۰ در ایرانسل و شماره ۲۰۰ در رایتل به عنوان شماره‌های مرکز تماس پیش‌بینی شده است.

وی ایجاد کانال‌های مختلف برای کسب اطلاع از کارکرد و تعرفه سرویس‌های ارزش افزوده را در راستای حمایت از کسب و کار‌های حوزه خدمات ارزش افزوده دانست و گفت: وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قصد ندارند مانع فعالیت کسب و کار‌های سالم سرویس‌های خدمات ارزش افزوده شوند. چرا که تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها خدمات با کیفیت و مطلوبی را به مشترکین خود ارائه می‌دهند.

قره‌داغی تصریح کرد: رگولاتوری به دنبال شناسایی و حذف سرویس‌هایی است که با استفاده از روش‌های نامطلوب و اغوا کننده افراد را به عضویت خود درآورده‌اند؛ تا از این طریق، از شرکت‌هایی که کسب و کار درست و سالمی را در زمینه خدمات ارزش افزوده راه‌اندازی کرده‌اند، حمایت کند؛ چرا که معتقدیم مردم به این خدمات نیاز دارند.

 مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به کاهش شکایات مربوط به حوزه خدمات ارزش افزوده در سامانه ۱۹۵ درباره علت آن گفت: از یک سو با نظارت و پیگیری‌های اخیر رگولاتوری مشکل عدم شفافیت در سرویس‌های خدمات ارزش افزوده و تعرفه آن‌ها برطرف شده و این شفاف‌سازی از جانب اپراتور‌ها اجرایی شده است. از سوی دیگر مشترکان نیز اطلاعات خوبی در زمینه سرویس‌های ارزش افزوده و نحوه عضویت یا فعال و غیر فعال‌سازی آن کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار