سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم گرامیداشت روز زن در اداره ارشاد خوزستان برگزار شد

مراسم گرامیداشت مقام مادر و روز زن، مراسمی با حضور امام جمعه موقت اهواز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مراسم گرامیداشت مقام مادر و روز زن، مراسمی با حضور امام جمعه موقت اهواز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: یکی از مشکلات ما در دنیای معاصر و در نزد مسلمانان و به صورت خاص، ما ایرانی‌ها همین فاصله گرفتن از مسائل فقهی و شرعی است.

او افزود: در مقاطعی پیش‌تر از این ها، مسائل فقهی و شرعی برای پدران و مادران ما از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود. اما متاسفانه به مرور و به اعتقاد من با ورود جریان‌های سیاسی، حوزه فقه که در نظام دینی، اسلامی و شیعی مانند انقلاب ما باید از جایگاه ویژه تری برخوردار باشد، به انزوا رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز با اشاره به شخصیت امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) یک شخصیت استثنایی در تاریخ است و در میان علمای شیعه یک عارف کامل بود.

او بیان داشت: در مباحث عرفان نظری رقیب نداشت و در فقه نسبت به همه علومی که می‌دانست، تبحر داشت و نه تنها شیعه بلکه اهل سنت مانند فخر رازی مفسر بزرگ عامه در تفسیر کبیر نیز می‌گوید سوره کوثر در شان حضرت فاطمه زهرا (س) است و آیات آن به پیامبر اکرم (ص) قوت قلب و روحیه می‌دهد.

حسن زاده ادامه داد: زمانی که حضرت زهرا سلام الله علی‌ها به عبادت می‌ایستاد، به دلیل نوری که از ایشان ساطع می‌شد، به حضرت زهرا (س) درخشنده می‌گفتند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) شخصیت جامعی دارد که نیاز جامعه امروز ما است، تصریح کرد: همسرداری، تربیت صحیح فرزندان و احساس مسئولیت در مسائل اجتماعی از جمله موفقیت‌های حضرت زهرا (س) است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.