سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۲۴ درصدی پرونده‌های معوق در دادگستری قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در ۵ هفته اخیر با تلاش بی وقفه کارکنان قضائی و اداری استان میزان پرونده‌های معوق ۲۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان گفت: در ۵ هفته اخیر با تلاش بی وقفه کارکنان قضائی و اداری استان۳ هزار و ۷۰ پرونده معوق رسیدگی شد و میزان این پرونده‌ها ۲۴ درصد کاهش یافت.

حجت الاسلام قدرتی افزود: در جلسه شورای مدیران قضایی استان به صورت ویژه و تخصصی با تحلیل آمار‌ها و پیشرفت حوزه‌ها به صورت جزئی به موضوع پرونده‌های معوق پرداخته و کارنامه عملکرد حوزه‌های قضایی در این مدت ارائه شد، برنامه ریزی‌ها و دستورات لازم هم برای مدت باقی مانده تا پایان سال صادر گردید.

حجت الاسلام قدرتی با توجه به ضرورت رسیدگی به پرونده‌های معوق گفت: نظر به ضرورت رفع اطاله دادرسی و به استناد ماده سه قانون آیین دادرسی کیفری، مصوب ۱۳۹۲ و فوریت اجرای دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف آن‌ها کارگروه ویژه اجرای این دستورالعمل بلافاصله تشکیل شده که به جد و مستمر در حال اقدام در این زمینه است.

مقام ارشد قضائی استان افزود: در بررسی و مطالعه پرونده‌ها یکی از معضلات تاخیر در رسیدگی به آن‌ها موضوع کارشناسی است که برای روسای حوزه‌های قضایی و قضات قواعد کارشناسی تبیین شد که صرف اعتراض به نظر کارشناسی مبنای ارجاع به هیأت کارشناسی بالاترنیست بلکه باید اعتراض دارای دلایل موجه باشد و از ارجاع بی مورد پرونده‌ها به هیأت‌های بالاتر خودداری شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.