استاندار قزوین گفت: نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به جای تخریب یکدیگر به دنبال یک رقابت سالم باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار در نشست نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در رقابت انتخاباتی نزاع و تخریب منطقی نیست لذا باید نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به جای تخریب یکدیگر و خدمات دولت به دنبال یک رقابت سالم باشند.

جمالی پور نقد‌ها و تخریب‌های غیر منصفانه را آفت انتخابات عنوان کرد و اظهارداشت: همه ما عضو یک نظام و یک کشور هستیم و باید بیش از پیش مراقب رفتار خود باشیم.

این مقام ارشد استان همچنین تخریب و ایجاد نزاع را از توطئه‌های دشمنان برشمرد و افزود: کاندیدا‌های انتخابات باید همیشه مراقب این جریانات مخرب باشند.

جمالی پور افزود:کاندیدا باید به دو اصل دفاع از دین و توجه به نیاز‌های و خواسته‌های مردم اهمیت دهند.

جمالی پور در ادامه تاکید کرد: کسی که پای در عرصه رقابت انتخاباتی گذاشته است یقینا این ظرفیت را در خود دیده است که می‌تواند امانتدار مردم باشد.

او التزام به ارزش‌ها و اخلاق را جزء مهمترین و بارزترین شاخصه‌های کاندیدا‌های مجلس برشمرد و گفت: کاندیداتوری مجلس نیازمند عزم و اراده‌ای خاص است و کسی که وارد این عرصه می‌شود باید همواره همراه مردم باشد.

جمالی پور با اشاره به صحنه حساس انتخابات و فضای حاکم بر جامعه گفت: مسئولان برگزاری انتخابات به حقوق مردم بسیار حساس هستند و آرای مردم امانتی در دست ماست.

او ضمن قدردانی از نقش شورای نگهبان و دستگاه قضایی گفت: همه باید تلاش کنند شرایطی را فراهم کنند تا شاهد حضور پرشور مردم در صحنه عظیم انتخابات باشیم.

استاندار با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره برگزاری انتخابات پرشور افزود: این موضوع وظیفه و تکلیف ما را بیشتر خطیر‌تر می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات استان هم در این نشست گفت: ۱۳۰ نفر از ۲۲۹ کاندیدای ثبت نام کننده در روز ۲ اسفند برای ورود به مجلس رقابت خواهند کرد.

حبیبی گفت: در انتخابات امسال ۳۲ نامزد مجلس برای تصاحب هر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان قزوین با هم رقابت خواهند کرد.

او افزود: بالغ بر ۲۰ هزار نفر در فرآیند برگزاری انتخابات مجلس خدمت خواهند کرد و ۲ هزار دستگاه خودرو در جریان انتخابات پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان اظهار داشت: هزار و ۴۰ شعبه اخذ رأی در روز انتخابات وظیفه جمع آوری آرای مردم را به عهده خواهند داشت.

حبیبی در ادامه در باره فرآیند برگزاری انتخابات گفت: ۹۶ درصد فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد که به جز فرایند اخذ رأی، تمام مراحل بعدی انتخابات کاملا الکترونیکی برگزار خواهد شد.

او در ادامه توصیه‌هایی برای کاندیدا‌ها داشت و گفت: کاندیدا‌ها باید مراقب تمام اتفاقات باشند و از تخریب کاندیدا‌های رقیب و همچنین قومیتی کردن موضوع انتخابات اجتناب کنند.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان قزوین هم در این نشست گفت: با توجه به نقش نظارتی ما باید ضمن رعایت بی طرفی سلامت انتخابات را تضمین کنیم.

صفری افزود: شبکه نظارتی تحت تأثیر هیچ جریان و فردی نیست و نخواهد بود.

او اظهارداشت: نظارت شورای نگهبان یک شبکه کارامد و حرفه‌ای است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان تاکید کرد: همه ۲۲۹ کاندیدایی که ثبت نام کردند اطمینان داشته باشند که شورای نگهبان با اصل بی طرفی و صداقت و بر حسب تکلیف صلاحیت افراد را بررسی کرده است.

اوخاطرنشان کرد: در فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان موضوع سلیقه در کار نبوده و نیست و شورای نگهبان با حساسیت تمام صلاحیت افراد را بررسی کرده است و سلیقه سیاسی در کار شورای نگهبان هیچ جایگاهی ندارد.

صفری ، احترام به چارچوب‌ها و ساختار سیاسی را یک اصل مهم در فعالیت‌ها و خدمات شورای نگهبان برشمرد.

حجت الاسلام قدرتی، رئیس کل دادگستری استان هم در این در نشست گفت: باید‌ها و نباید‌های قانونی در انتخابات جزء الزامات برگزاری انتخابات است.

حجت الاسلام قدرتی گفت: رعایت اصول قانونی و اخلاق انتخاباتی بخش مهم و جدایی ناپذیر انتخابات است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

او تخریب رقبای انتخاباتی و تبلیغات سوء و خلاف واقع در انتخابات را اقدامی غیر اخلاقی و خلاف عرف و شرع و قانون اساسی کشور دانست.

قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب استان هم در این نشست با توصیه به تمام کاندیدا‌های انتخاباتی در زمان تبلیغات گفت: دستگاه قضایی با تشکیل ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی وارد موضوع انتخابات شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه انتخابات حساس‌ترین صحنه رقابت سیاسی در کشور است اظهارداشت: از تمام کاندیدا‌های انتخاباتی و همچنین برگزار کنندگان انتخابات انتظار می‌رود با رعایت قوانین و اخلاق انتخاباتی زمینه ساز برگزاری یک انتخابات پرشور فراهم شود.

او تأکید کرد: برخی جرایم انتخاباتی در فضای مجازی در تخریب رقبای انتخاباتی شکل می‌گیرد و دستگاه قضایی بر روی این موضوع به شدت حساس است و با این قبیل تخلفات به شدت برخورد خواهد شد.

قاسمی افزود: قانون برخورد با جرایم فضای مجازی در دستگاه قضایی یک اصل است و دستگاه قضایی تابع قانون است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار