سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش یوگا به نوآموزان با نیاز‌های ویژه کردستان

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: نوآموزان با نیاز‌های ویژه دوره پیش دبستانی این استان یوگای ساده و آرامبخش را آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر با بیان اینکه تمرینات یوگا در کودکان باعث افزایش اعتماد به نفس و انضباط شخصی می‌شود،گفت: با انجام این تمرینات، تحرک، انعطاف پذیری، قدرت هماهنگی، تمرکز و آرامش در نوآموزان با نیاز‌های ویژه ارتقا می‌یابد.

او با اشاره به آغاز اجرای این برنامه در مدرسه پیش دبستانی توحید سنندج برای ۴۲ نفر از نوآموزان دختر و پسربا نیاز ویژه افراد: عوامل اجرایی وآموزشی این پیش دبستانی تابستان گذشته در طول ۲ ماه تحت نظر مربیان حرفه‌ای مراحل یوگا را فرا گرفته و در حال حاضر یک ساعت از برنامه هفتگی را به آموزش یوگا به این نوآموزان اختصاص داده‌اند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان، تقویت خود کنترلی و کاهش عدم تمرکز و شتاب زدگی، شکل گیری درست اندام‌واره کودکان از طریق انجام حرکت‌های اختصاصی، اصلاح مشکلات ستون‌فقرات، نشستن و ایستادن صحیح را از جمله اهداف برگزاری این کلاس‌ها اعلام کرد.

او با تاکید بر اهمیت آموزش‌های یوگا در تقویت توان ذهنی - جسمانی، سازگاری و مقابله با استرس تاکید کرد: بهبود توجه دیداری و شنیداری کودکان با اختلال توجه و بیش فعال، ناتوانی در یادگیری و اختلال در تمرکز از دیگر نتایج مثبت بکارگیری این روش در مدارس با نیاز‌های ویژه است.

رنجبر گفت: در یوگا کودکان می‌آموزند نوبت را رعایت کنند، رفتار خوبی با دوستان‌شان داشته باشند و به دیگران احترام بگذارند و با برنامه مناسب فعالیت بدنی، فرصت پیدا می‌کنند از لحاظ بدنی، روانی و مهارتی تربیت شده و یک زندگی فعال و سالم را هنگام ورود به بزرگسالی داشته باشند.

در حال حاضر ۲۰۶ نوآموز در دوره پیش دبستانی در ۱۱ شهرستان ومنطقه تابعه استان کردستان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.