ارائه خدمات مشاوره ای به بیش از یک هزار دانش آموز کردستانی

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: خدمات مشاوره‌ای به یک هزار و ۲۵۰ دانش آموزدختر و پسربا نیاز ویژه استان در سال‌تحصیلی جاری ارائه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج خلیل رنجبر، رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان اظهار داشت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون خدمات مشاوره‌ای که نوعی آموزش و بخشی از خدمات راهنمایی و توانبخشی محسوب می‌شود در راستای کمک به توسعه مهارت‌های زندگی و توانمندسازی دانش آموزان در ۶۰ مدرسه مستقل وضمیمه با نیاز ویژه استان ارائه شده است.

او با بیان اینکه جلسات مشاوره‌ای به صورت فردی وگروهی به دانش آموزان و اولیای آنان در مدارس ارائه می‌شود، افزود: خدمات مشاوره‌ای در راستای  پیشگیری از مشکلات رفتاری واجتماعی، ارتقای بهداشت روان،آموزش والدین به منظورارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها درباره توانایی‌ها و محدودیت‌های فرزندان، اطلاع رسانی تحصیلی و شغلی به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه شده است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان  با بیان این امسال هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند ، اذعان داشت: : در مدارس دوره پیش دبستانی، متوسطه پیش حرفه ای دوره اول وحرفه ای دوره دوم حمایت‌ها، برنامه‌ها ومحتواهای لازم به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می‌شود .

او ارتقای مهارت‌های راهنمایی و مشاوره‌ای را به‌عنوان یکی از محورهای فعالیت‌های آموزش وپرورش استان دانست وادامه داد: مشاور دانش آموز را در خودشناسی، مسوولیت‌پذیری، شناخت محیط، توانایی تصمیم گیری،حل مسائل، برقراری رابطه با اطرافیان، شناخت نیازهای فردی و اجتماعی و آشنایی با ارزش های مطلوب یاری می‌دهد.

رنجبرافزود: ازطریق خدمات راهنمایی ومشاوره می‌توان توانایی‌ها و محدودیت‌های دانش آموزان راشناخت و با استفاده از امکانات وجود وظیفه مهم آموزش وپرورش در آماده کردن دانش آموزان که نیروی انسانی آینده تلقی می شوند را انجام داد.

او یادآور شد: برگزاری نظام مند آموزش خانواده و ارائه خدمات مشاوره‌ای، زمینه آسایش فکری وروانی خانواده‌ها را فراهم کرده ونحوه رفتارمناسب با دانش آموز با نیاز ویژه را به آنان می آموزد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.