سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیوند فرهنگی میان اصفهان و تبریز

رییس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برنامه شب فرهنگی اصفهان با هدف قوی‌تر کردن تعاملات فرهنگی برای اولین بار، فردا در پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی عطریان رییس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت:برنامه شب فرهنگی اصفهان شامل مجموعه‌ای از اتفاقات هنری اصفهان را در بخش‌های مختلف است که با هدف قوی‌تر کردن تعامل فرهنگی   ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در پردیس سینمایی قدس تبریز اجرا می‌شود.

او افزود: از جمله برنامه های فرهنگی هنریمی توان به نگارگری در مورد نماد برج قوس توسط استاد جوکار اشاره کرد که قرار است این اثر هنری از طرف شهرداری اصفهان به شهرداری تبریز تقدیم  شود.

رییس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: اجرای تئاتر‌ تولیدی اصفهان به نام "کُلاغ ها" اثر سعید محسنی ،اجرای موسیقی در مکتب اصفهان و اکران ۱۲ فیلم سینمایی مرتبط با شهر اصفهان در یکی از سینما‌های پردیس سینمایی قدس نیز از دیگر برنامه‌های شب فرهنگی اصفهان در تبریز است.

عطریان  با اشاره به اینکه در این برنامه تفاهم نامه همکاری‌های فرهنگی مشترک شهر‌های اصفهان و تبریز به امضای شهرداران هر دو شهر خواهد رسید بیان کرد: خوشحال پور به عنوان یکی از نقالان به نام اصفهان قرار است در حوزه نمایش اسطوره‌ای برای افراد حاضر در سالن نقالی کند.


او افزود: کارگاه‌های جنبی با حضور دکتر شفقی عضو هیئت علمی و مؤسس دانشکده جغرافیای دانشگاه اصفهان و دکتر جوکار عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان برگزار می‌شود که به ترتیب در خصوص تشابه‌های فرهنگی میان اصفهان و تبریز و نگارگری از منظر عرفان قرن هفتم به سخنرانی می‌پردازند.

عطریان با اشاره به هدف برگزاری برنامه شب فرهنگی اصفهان در تبریز گفت: استراتژی اصلی این برنامه تعامل فرهنگی فارسی زبانان و آذری زبانان با یکدیگر و توسعه صنایع خلاق بر اثر توسعه فرهنگی است.

رییس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: شهرداری اصفهان غرفه فرهنگی در کنار این برنامه برپا کرده است که درآن محصولات صنایع دستی و فرش اصفهان را می‌فروشد و همچنین سوغات فرهنگی شامل اطلاعات گردشگری شهر اصفهان نیز در قالب نقشه‌ها و کتابچه‌های گردشگری اصفهان به شهروندان تبریزی اهدا می‌شود.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.