سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لطفی: مردم برای شکم و منافع دنیوی انقلاب نکردند/ برگزاری مراسم دهه فجر با محوریت مردم

آثار حضور پررنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بر اقتدار و امنیت کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آثار حضور پررنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بر اقتدار و امنیت کشور امشب ۲۱ بهمن ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور اسماعیل نوده فراهانی جامعه‌شناس، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و محمد مهدی اسماعیلی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران مورد بررسی قرار گرفت.

لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ابتدا با اشاره به اینکه همه کشور‌ها روز ملی دارند گفت: عمده جشن‌هایی که در این کشور‌ها برگزار می‌شود به صورت تشریفاتی و حکومتی است، به طوری که در پایتخت آن‌ها تحت عنوان روز ملی جشن برگزار می‌شود، چهل سال است که به صورت متوالی جشن ۱۰۰ درصد مردمی نه صرفاً در پایتخت بلکه در اقصی نقاط میهن اسلامی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه ده‌ها میلیون نفر به صورت خودجوش در صحنه حضور پیدا می‌کنند ادامه داد: مردم پیوند جدی با آرمان‌های اسلام و نظام دارند لذا بحث محکومیت اقدام معامله ننگین غرب یکی از اهداف مهم مراسم فردا است.

لطفی با اشاره به اینکه مردم در ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه کشور راهپیمایی برگزار خواهند کرد گفت: در پایان ده روز ایام دهه فجر چندماه برنامه ریزی و آسیب شناسی صورت می‌گیرد به طوری که از نقاط قوت برای تقویت سال‌های بعدی نیز استفاده خواهیم کرد، امسال نیز در ۴۲۰۰ روستا راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد.

برپایی ۲۰ هزار غرفه فرهنگی در راهپیمایی امسال

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه راهپیمایی، در ذات ۲۲ بهمن نهفته است ادامه داد: نوع بیانیه و قطعنامه پایانی بر مبنای اقتضائات زمان و خواست مردم صادر خواهد شد لذا مردم در صحنه حضور دارند.

او با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار غرفه فرهنگی، هنری، دفاعی و مشاوره‌ای در راهپیمایی امسال برپا خواهد شد گفت: این غرفه‌ها بر مبنای آرمان و هدف اصلی جشن انقلاب برپا می‌شود.

لطفی تصریح‌کرد: تکیه بر دین، استکبارستیزی، مردمی بودن و اسلامی بودن از جمله شاخص‌های انقلاب اسلامی است لذا هر نظامی با هر امکانی ممکن است با شکست مواجه شود، اما نظامی که متکی بر مردم باشد محکم و پا بر جا خواهد بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید براینکه ۲۲ بهمن واقعیتی غیر قابل انکار است عنوان کرد: هیچ جای دنیا بعد از ۴۰ سال چنین حضور‌های خودجوشی را ندیده است.

او با اشاره به اینکه مردم انقلاب کردند نه برای شکم و نه برای اقتصاد و منافع دنیوی بلکه از فرهنگ عاشورا و غدیر الهام گرفتند افزود: امروز مشکلاتی مانند گرانی، بیکاری و تورم وجود دارد، اما این مسئله در جای خود محفوظ است، آیا دستاورد و کارآمد نظام دینی در مقایسه با صد‌ها سال قبل از انقلاب قابل مقایسه است، پیشرفت‌های ۴۱ سال گذشته با کدام بخش قبل از انقلاب و کشور‌های منطقه قابل مقایسه است؟

لطفی با اشاره به ۴۰ سال تحریم ظالمانه، ۸ سال جنگ نابرابر علیه جمهوری اسلامی ایران و شدیدترین بحران‌ها افزود: امام به عنوان یک مرجع دینی و احیاگر اسلام ناب می‌فرمایند ۲۲ بهمن سرآغاز پیروزی ایران بر مستکبران و غارتگران، سرآغاز برچیده شدن دستگاه ستمگری طاغوت و سرآغاز حکومت الله بر جهان است و لذا ۲۲ بهمن سرآغاز برافراشته شدن عدالت جمهوری اسلامی ایران و بیداری مستضعفان است.

فرزاد جهان بین عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد در ادامه برنامه با اشاره به اینکه نهال انقلاب تبدیل به درخت تنومند شده است گفت: ترامپ و سایر دولتمردان آمریکا به دنبال این موضوع هستند تا کار جمهوری اسلامی ایران را تمام کنند لذا ترور سردار سلیمانی برای این بود تا در منطقه آن‌ها این پیام را بدهند که توانستند نماد مقاومت بین المللی را ترور کنند، لذا دشمن محاسبات دقیقی داشت، ترامپ انسانی تاجر مسلک است و هزینه فایده می‌کند.

او با اشاره به حضور عجیب و غریب و معجزه آسای مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی گفت: برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم کشوری توانست به پایگاه آمریکا حمله کند لذا رویارویی به حد ویژه رسیده و قطعاً حضور مردم در این راهپیمایی بسیار تعیین کننده است و آن‌ها بر روی این حضور حساب باز کرده اند تا مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور حداقلی داشته باشند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن فراتر از توان نظام است گفت: مردم از انقلاب و نظام حمایت می‌کنند لذا امسال سال ویژه و نقطه عطف خواهد بود، نظام ما را توانمند می‌کند، اگر تشییع جنازه سردار سلیمانی با آن عظمت نبود جمهوری اسلامی ایران جرات نمی‌کرد به عین الاسد حمله کند، مردم پشت نظام ایستاده اند.

جهان بین با بیان این که در داخل روحیه جهاد تقویت یافته است افزود: آنچه نظام را نگه داشته روحیه ایستادگی و جهاد مردم است، زمانی خون شهید سلیمانی ریخته شد که مکتب سلیمانی تصویب شده بود بنابراین راهپیمایی ۲۲ بهمن سال به سال تقویت و بازخوانی خواهد شد.

اگر نظام اسلامی پشتوانه مردمی نداشت تاکنون آن را از بین برده بودند

او عنوان کرد: ملت ایران می‌داند اگر نظام اسلامی خدشه دار شود همه آرمان‌های آن‌ها خدشه دار می‌شود بنابراین ملت ایران حل مشکلات را در چارچوب نظام اسلامی می‌خواهند، ما خواستار صلح هستیم، اما وجود امریکا و رژیم صهیونیستی اجازه صلح را نمی‌دهد.

جهان بین افزود: زمانی که ده‌ها میلیون نفر از مردم ایران در صحنه حضور می‌یابند دشمنان پشتوانه مردمی نظام اسلامی را می‌فهمند و نمی‌توانند کاری انجام دهند، اگر نظام اسلامی پشتوانه مردمی نداشت تاکنون آن را از بین برده بودند، اما می‌دانند با ملت ایران نمی‌توانند روبرو شوند.

او با بیان اینکه جبهه رسانه‌ای گسترده‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان باز شده است گفت: خط مقدم نظام صدا و سیما است، شرایط و متغیر‌ها زیاد است علی رغم همه ضعف‌ها و نقص‌ها نمی‌توانیم زحمات صدا و سیما را در مقابل جبهه عظیم رسانه‌ای انکار کنیم، مردم بین نظام و مشکلات تفکیک قائل می‌شوند، شهید سلیمانی بار‌ها فرمودند اگر نماز قضا شود امکان جبرانش وجود دارد، اما اگر نظام آسیب ببیند نماز هم آسیب می‌بیند، مردم می‌دانند که کار پیچیده است، نقص و بی عقلی‌ها وجود دارد اگر نظام از بین برود همه چیز از بین می‌رود، زیرا مردم تجربه طاغوت را تجربه کردند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه مردم کمک می‌کنند تا نواقص حل شود و از اصل نظام حمایت می‌کنند گفت: مشکلات در سایه نظام حل می‌شود.

محمد مهدی اسماعیلی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن روز ویژه در تاریخ کشور محسوب می‌شود گفت: در این جشن ملی همه ایرانیان با عقاید و با گرایش‌های سیاسی مختلف و نگاه‌های متفاوت در زیر چتر بزرگ ۲۲ بهمن گرد هم می‌آیندو باهم روز بزرگ تاریخی را یادآوری می‌کنند.

۲۲ بهمن  نقطه وحدت آفرین در کشور است

او با اشاره به اینکه امروز ۴۱ بهار را پشت سر گذاشته ایم افزود: ۲۲ بهمن به رسم شیرینی سالیانه برای همه ما خاطره مشترکی را ساخته است و لذا این روز بزرگ میعاد گاهی برای همه ایرانیان است به طوری که شهادت سردار سلیمانی و تشییع جنازه پرشکوه ایشان قدرت بزرگی را برای جمهوری اسلامی ایران خلق کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: ۲۲ بهمن در ۴۱ سال گذشته نقطه وحدت آفرین در کشور است، راهپیمایی فردا پیش زمینه حضور پرشکوه مردم در انتخابات پیش رو است، لذا امریکا فکر کرده بود با ترور سردار سلیمانی می‌تواند در نظام جمهوری اسلامی ایران اخلال ایجاد کند و از این طریق به نظام اسلامی ضربه بزند، اما حضور ده‌ها میلیونی ملت ایران در مراسم تشییع شهید سردار سلیمانی تهدید‌ها را از بین برد و همیشه در ۴۱ سال گذشته حضور مردم محاسبات دشمن را به هم ریخته است.

در کشور ما راهپیمایی‌ها رنگ و بوی صلح و حفظ نظم دارد

اسماعیل نوده فراهانی جامعه‌شناس با اشاره به اینکه در تمام این سال‌ها مردم با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ادای دین کرده اند گفت: مردم به دنبال حفظ نظم و صلح هستند، در سایر جوامع عمدتاً راهپیمایی‌ها اعتراضی است، این در حالی است که در کشور ما راهپیمایی‌ها رنگ و بوی صلح و حفظ نظم دارد، سردار شهید سلیمانی تاکید بر صلح داشتند به طوری که ایشان ایده‌های مقاومت را در پیش می‌گرفت.

این جامعه شناس و پژوهشگر اجتماعی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران دین خود را در عرصه‌های گوناگون ادا کرده و مسئولیت‌های خود را به پیش برده است.

او با اشاره به اینکه ایده راهپیمایی ۲۲ بهمن نظم و صلح و این اساس تفکر جبهه مقاومت است خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با نفی تحجر و غربگرایی پا به عرصه گذاشت و زمانی که مردم در نظام اسلامی به صحنه می‌آیند دشمنان ایران پس می‌روند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.