سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۹ طرح اداره آب و فاضلاب کاشمر در دهه فجر

افتتاح ۹ طرح اداره آب وفاضلاب کاشمر با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در کاشمر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مخزن ۵۰۰ مترمکعبی پایین ولایت، حفر و تجهیز دو حلقه چاه، جابجایی چاه شماره k کاشمر، حصارکشی چاه، فاز ۳ نصب دوربین محافظت از مخازن وتاسیسات، اصلاح و توسعه شبکه توزیع، ارتقاءسامانه تله متری، آزمایشگاه میکروبیولوژی اداره آب و فاضلاب کاشمر و آغاز برنامه ایمنی آب شهر کاشمر وریوش از جمله این طرح‌ها بود.
 
سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: در خراسان رضوی در حوزه شهری ۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال که یکی از آن آزمایشگاه میکروبی وشیمیایی آب فاضلاب کاشمر است که در راستای کنترل و افزایش کیفیت آب بهره مند خواهند شد.

او با بیان اینکه باید تمهیدات خاصی برای شبکه اقلیمی استان در نظر بگیریم گفت: در سال ۹۷ پرباران‌ترین سال آبی در ۵۰ سال گذشته بود و همچنین سال ۹۶ خشکسال‌ترین سال در ۵۰ سال گذشته بوده است.

او گفت: براساس سرانه مشخص قیمت تمام شده در استان به طور میانگین هر متر مکعب ۱۴۰۰ تومان است این در حالی است که در حوزه تعرفه شهری ۴۰۰ تومان در هر مترمکعب است.

 هوشیار اکبری خلیل آباد رئیس اداره آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب استان نیز گفت: ما درکل استان ۲۳ آزمایشگاه داریم که فقط ۷ مورد از آن‌ها دارای استاندارد تضمین کیفیت نتایج هستند که در تلاش هستیم که با توجه به پتانسیلی که در کاشمر موجود است این مجوز و مجوز استاندارد متعهد محیط زیست را تاانتهای امسال دریافت کنیم.

او افزود: ما در این آزمایشگاه هر گونه آلودگی در بخش شیمیایی وبیولوژی در آب شرب روستایی وشهری باشد قابلیت شناسایی و تفکیک در همین آزمایشگاه بدون نیاز به آزمایشگاه مرکز استان را داریم.

او گفت: این آزمایشگاه از نظر شیمیایی درجه ۲ وازنظر بیولوژی در یک است.
 
 

انتهای پیام//م.د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.