سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش دما سه‌شنبه و چهارشنبه محسوس تر است/ تلاطم خلیج فارس تا آخر هفته ادامه دارد

کاهش دما که از دیروز آغاز شده بنا به پیش بینی هواشناسی بوشهر فردا و پس فردا محسوس تر خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز تا پایان هفته به سبب وزش باد به نسبت شدید شمالی، خلیج فارس مواج خواهد بود. همچنین روند کاهش دما که از دیروز آغاز شده تا پایان هفته ادامه دارد.

زهرا راستگو افزود: انتظار داریم کاهش دما سه شنبه و چهارشنبه شدیدتر و محسوس‌تر باشد.

او ادامه داد: صبح امروز کمترین دما با ۹ درجه از برازجان گزارش شد و این شهر با ۶ درجه کاهش دما نسبت به دیروز در میان ایستگاه‌های هواشناسی بیشترین کاهش دما را داشته است.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بیشترین دما نیز دیروز با ۲۴ درجه از شهر‌های برازجان، دیر، عسلویه و کنگان گزارش شد.

راستگو پیش بینی کرد: دمای کمینه فردا در نقاط مختلف بین سه تا ۶ درجه کاهش یابد.

او با اشاره به وضع جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، گفت: آسمان در این مدت، کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط گرد و غبار خواهد بود. همچنین امروز گاهی شاهد افزایش ابر خواهیم بود و در ساعات عصرگاهی در برخی نقاط به ویژه نقاط جنوبی استان احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و گاهی رعد و برق وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: جهت وزش باد نیز شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۴ تا ۳۸ و فراساحل گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی استان با سرعت ۱۶ تا ۴۴ و فراساحل گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

راستگو ادامه داد: ارتفاع موج دریا هم در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ و فراساحل گاهی ۱۸۰ سانتیمتر، و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ و فراساحل گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

او گفت: فردا در بندر بوشهر جزر اول دریا ساعت ۰۴:۰۵ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۰۷، جزر دوم ساعت ۱۵:۲۷ و مد دوم ساعت ۲۱:۳۷ رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.