سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی:

پوشش کامل بهداشت و درمان روستایی یکی از ره آوردهای انقلاب است

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: هیچ فرد روستایی نیست که خانه بهداشتی به او خدمت رسانی نکند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ موجب توسعه و پیشرفت در بسیاری از زمینه‌ها شده است. یکی از بخش‌هایی که امروزه شاهد پیشرفت و توسعه و نبوغ جوانان ایرانی هستیم بخش بهداشت و درمان است، بطوری که اغلب بیماران دارای بیماری‌های سخت هم در استان مرکزی درمان می‌شوند.

یکی از بخش‌هایی که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی یاری رسان اقشار مختلف و محروم جامعه شده، توسعه بهداشت و درمان روستایی است.

نظری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی در گفت و گو خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: بیش از ۴۰۰ خانه بهداشت در استان مرکزی فعال است و هیچ فرد روستایی نیست که خانه بهداشتی به او خدمت رسانی نکند و این پوشش کامل بهداشت و درمان روستایی نیز یکی از ره آوردهای انقلاب است.

نظری افزود: به ازای هر هزار نفر یک خانه بهداشت و به ازای هر ۶۰۰ نفر جمعیت یک بهورز و یک پزشک مقیم در روستا فعالیت می‌کند.

او اضافه کرد: خدمات رایگان درمانی،پزشکی و بهداشتی برای سالمندان، بزرگسالان، زنان باردار، کودکان و نوجوانان از مزیت‌های اصلی فعالیت خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت روستایی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: علاوه بر درمان و کنترل بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در این مراکز، خدمت رسانان در تلاشند تا با ارائه راهکار‌های پیشگیرانه سطح سلامت در روستا‌ها را بهبود بخشند.

هم اکنون ۱۶ هزار و ۶۰۰ خانه بهداشت در سراسر کشور فعالیت می‌کند و این در حالی است که پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران،تعداد کمتری از خانه درمانی در روستا‌های کشور وجود داشت.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.