سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفع و کنترل آفات گیاهی و آلودگی‌های هوا با شستشوی درختان

مدیر شهرداری منطقه ۶ اهواز گفت: با انجام عملیات شستشو درختان دفع و کنترل آفات گیاهی و آلودگی‌های هوا کاهش می یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا سودانی مدیر شهرداری منطقه ۶ اهواز گفت: شستشوی درختان و درختچه‌های محدوده این منطقه با هدف زدودن آلودگی‌های دیداری، افزایش رطوبت شاخ و برگ درختان و ایجاد تعادل بین جذب و دفع رطوبت مورد نیاز ریشه و گل و برگ درختان در دستور کار واحد فضای سبز حوزه معاونت خدمات شهری منطقه قرار گرفته است.

او افزود: تا کنون ۴۰ هزار متر مربع از فضای سبز محدوده منطقه که تراکم درختان در آن‌ها کاملا نمایان است شستشو و پاکسازی شد.
سودانی بیان داشت: با هدف افزایش طراوت و شادابی در ظاهر درختان و حفظ سبزینگی شاخ و برگ درختان و همچنین بهبود وضعیت رشد پوشش گیاهی موجود صورت می‌گیرد.

مدیر شهرداری منطقه ۶ اهواز تصریح کرد: شستشوی درختان و در کل عرصه سبز باعث زدودن گرد و غبار و لایه‌های ریزگرد ناشی از آلودگی هوا می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این اقدامات نقش بسزایی در دفع و کنترل آفات گیاهی و آلودگی‌های هوا دارند و طولانی شدن طول عمر درختان و حفظ عملکرد طولانی مدت این سرمایه‌های باارزش در جهت پاکیزگی هوا را به دنبال خواهد داشت.

او در پایان گفت: بلوار قدس، میدان توپ، مسیر عین دو، خیابان ۶۸ متری خیابان شیخ بهاء، پارک پرنیا، مسیر بلوار شهید هاشمی و پارک شهید سبحانی نقاطی است که عملیات شستشو در آن‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.