رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از افتتاح فاز اول کشت ٢ هزار درخت اوکالیپتوس در شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) این شهرستان خبر داد.

بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز و کشت گل و گیاه در سطح استان و شهرستان، فاز اول پروژه ٢٠ هکتار از مزارع غیر نیشکری در اراضی شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) به مناسبت گرامیداشت هوای پاک آغاز شد.

او افزود: در آیین افتتاحیه این پروژه به منظور کاشت ٢٠ هزار اصله درخت اوکالیپتوس برنامه ریزی شده است و تا اواخر امسال ادامه خواهد داشت.

نجاتی اظهار داشت: تا کنون حدود ۵ هزار اصله نهال کشت شده و علاوه بر استحصال چوب و کاهش فشار بر عرصه‌های جنگلی این اقدام با کمک به جذب بیش‌تر CO ۲ اتمسفر و تولید اکسیژن باعث تلطیف هوا شده و از انتشار ذرات گرد و غبار جلوگیری می‌کند و به نوعی منافع زیست محیطی برای هوای محیطی منطقه می‌شود.

باتوجه به اینکه ۲۹ دی ماه تا ۲ بهمن ماه به عنوان هفته ملی هوای پاک نامگذاری شده، در سطح استان خوزستان اقدامات مختلفی به منظور توسعه فضای سبز و کاشت نهال انجام شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.