سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امدادرسانی هلال احمر و راهداری در آزادراه تبریز-زنجان

۶۰امدادگر هلال احمر تبریز به آزادراه پیامبر اعظم اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مثنی حیاتی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت: این نجاتگران از شب گذشته تا امشب در مسیر‌های مختلف آزاد راه تبریز - زنجان مستقر شده و به خودرو‌های گرفتار در برف و کولاک در این اتوبان امداد رسانی می‌کنند.

او افزود: به دنبال ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی و بارش برف و کولاک شدید که موجب مختل شدن عبور و مرور در آزادراه پیامبر اعظم شده است، نجاتگران پایگاه‌های امدادی مستقر در اتوبان و جاده قدیم تبریز - تهران و تیم‌های امدادی از شعب شهرستان‌های چاراویماق، هشترود، بستان آباد و تبریز برای امدادرسانی به در راه ماندگان وارد عمل شده اند.

او ادامه داد: هم اکنون ۱۸ تیم امدادی شامل ۷ تیم از پایگاه‌های امداد جاده‌ای محور آزادراه پیامبر اعظم و جاده قدیم تبریز- تهران به همراه ۵ تیم از شعب چاراویماق، هشترود، بستان آباد، مراغه و تبریز و نیز ۶ تیم امدادی به همراه تیم کوهستان از معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در آزادراه تبریز- زنجان حضور دارند.

به گفته حیاتی، نجاتگران هلال احمر استان اقدام به رهاسازی خودرو‌های گرفتار در برف و کولاک کرده و در صورت نیاز مواد غذایی از قبیل کیک و آب معدنی را در میان مردم توزیع می‌کنند.

غلامرضا رسول زاده معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک شدید آزادراه تبریز - زنجان را از شب گذشته بسته است گفت: بارش برف و کولاک شدید از شب گذشته در تمامی راه‌های استان آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و موجب کاهش دید رانندگان شده است.

 او افزود: هم اکنون با تلاش نیرو‌های راهداری یک باند از آزادراه بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی سایر باند‌ها ادامه دارد.

به گفته او از شب گذشته تاکنون ۲۰۰ خودروی سبک و سنگین در آزادراه تبریز - زنجان گرفتار برف و کولاک شده اند، که نیرو‌های راهداری با همکاری پلیس راه و هلال احمر مشغول کمک و امدادرسانی به خودرو‌های گرفتار در برف و کولاک بوده و از شب گذشته تاکنون نیز بیش از ۱۵۰ نفر از مسافران در ۵ راهدارخانه اسکان یافته اند.

او خاطرنشان کرد: برف و کولاک شدید در جاده‌های استان تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت و مردم از سفر ضروری هم بپرهیزند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در برخی مواقع در وزش باد شدید و کولاک برف دوربین‌های نظارت تصویری هم کار نمی‌کند و حتی نمی‌توانیم خودرو‌ها را تشخیص بدهیم، این برودت هوا همراه با باد شدید و سپس کولاک شدید از دلایلی است که مردم حداقل تا پایان وقت سه‌شنبه مسافرت نداشته باشند.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.