سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای تفاهم‌نامه همکاری ستاد هماهنگی مساجد کشور و سازمان بسیج مستضعفین

آیین امضاء تفاهم‌نامه همکاری ستاد هماهنگی مساجد کشور با سازمان بسیج مستضعفین با حضور مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان٬نشست آیین امضاء و تبادل تفاهم‌نامه همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و سازمان بسیج مستضعفین امروز در ستاد هماهنگی کانون مساجد کشور با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون مساجد کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی معاون عقیدتی سیاسی سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی ‌رئیس کانون مساجد ‌کشور ‌ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین ‌سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ‌در خصوص فعالیت ها٬اهداف و مفاد ‌این تفاهم‌نامه گفت:سازمان بسیج یک نهاد ‌بسیار مهم و ارزشمند است ‌و مقام معظم رهبری در این باره فرمودند:«بسیج ‌مکتبی ترین و مردمی ترین نیروی مقاومت ‌است»٬این تعبیر بسیار ارزشمند است و بیانگر ‌جایگاه با ارزش ‌این نهاد مقدس است.

وی ادامه داد: بسیج نقش بسیار مهمی در شکل گیری و پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی دارد و با فداکاری و ایثار بسیجیان، ‌امروز ما در امنیت و سلامت و عافیت هستیم، این سلامت و عافیت به دلیل رشادت ها و‌خون پاک شهدا است که نمونه و الگوی بزرگ آن،سردارشهید‌حاج قاسم سلیمانی است، شهید حاج قاسم سلیمانی ‌بالاترین جایگاه را دارد‌ و نماد وحدت در جهان و‌ جوامع بشری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی ‌تصریح‌کرد: نماینده بسیج مستضعفین ‌حجت الاسلام والمسلمین رضایی حضور فعالی در ‌این حوزه داشتند و این همدلی از ‌گذشته نیز بوده است،امروز ‌فقط ‌به صورت نمادین این تفاهمنامه مکتوب شده و‌به امضا رسیده است.

رئیس کانون مساجد ‌کشور افزود:این ‌تفاهمنامه از مهمترین اهداف و برنامه‌های ستاد کانون مساجد ‌کشور است که جزو برنامه های اولویت دار ما محسوب می شود و اولین هدف ما برای ارتقای حوزه های مردمی این نهاد مقدس است .

وی اظهار کرد:ستاد کانون مساجد ‌کشور ‌خود را موظف ‌می ‌داند ‌تا ‌این نهاد مردمی را شکوفا کند و‌‌مهم ترین دغدغه ما اجرایی شدن و‌ عملی شدن ‌مفاد این تفاهمنامه است.

حجت الاسلام والمسلمین ‌ارزانی ‌گفت:این تفاهمنامه با ارزش ترین ‌تفاهمنامه است.در‌همه‌تفاهمنامه هایی که در کانون مساجد ‌کشور ‌به امضا رسیده است ‌نگاه ما یک نگاه ‌کلی با هدف ایجاد بستر همدلانه و ایجاد صمیمیت بوده اما این تفاهمنامه مهم ترین و‌شاخص ترین ‌تفاهمنامه است که در اجرایی شدن و عملی شدن مفاد آن کمیته های تخصصی ‌تشکیل شده تا اهداف این تفاهمنامه عملیاتی شود.

رئیس کانون مساجد ‌کشور تاکید کرد: امام جماعت مساجد ‌کشور ‌مهم ترین‌نقش را ‌در این کمیته تخصصی ‌دارند و عین این موضوع در متن تفاهمنامه ‌آورده شده است البته بیان این امر نیز مهم است که ‌از چه نقطه ای آغاز و در کجا و چه وقت عملیاتی و اجرایی می شود.

او ‌گفت: شهید سردار سلیمانی ‌نقش بسیار مهمی در ‌تحقق این امر مهم داشته است همچنین کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌تلاش های بسیاری برای ‌تحقق  ‌این امر که مهم ترین توصیه رهبری است٬داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین ‌رضایی ‌معاون عقیدتی سیاسی سازمان بسیج مستضعفین کشور ضمن تبریک فرا رسیدن ‌چهل و ‌یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ‌و‌‌ تسلیت چهلمین روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در خصوص این تفاهمنامه اظهار کرد: در باور و اندیشه ما مسجد مهمترین کانون ‌انسانی و اسلامی است، بسیج از‌ سنگر مسجد تلاش خود را آغاز کرد و در ‌جهت تحقق خواسته های مردم و مساجد فعالیتش را پیش برد. مهمترین اهداف ما از این امر مهم ‌هم افزایی ‌خدمات مردمی‌ در کانون مساجد و بسیج مردمی است و این دو نهاد به عنوان بازوان تحقق اهداف ‌انقلاب اسلامی، نقش بسیار مهمی دارند.

او ‌افزود: اقداماتی در دوره های کارشناسی برای هماهنگی و هم افزایی این دو نهاد انجام شده و این مهم به ‌نقطه ارتقا رسیده و ما نیز دراین باره به تفاهم رسیده‌ایم و هم افزایی بسیج با ‌کانون مساجد، هم مسیر با اهداف بسیج است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی مطرح کرد:این فعالیت ها ‌در حوزه های ‌آموزشی و اجرایی و ظرفیت هایی که دیده شده همراه با تبادل نظرات و تجربیات هر دو نهاد بوده است، هم بچه های مساجد و هم بسیج، تبادلات ارزشمندی با یکدیگر داشته اند و اهداف ما که هم افزایی ‌بین دو نهاد بوده محقق شده است.

معاون عقیدتی سیاسی سازمان بسیج مستضعفین گفت: هیئت کانون مساجد کشور با ۹عضو، پشتیبان‌خوبی‌برای اعضای بسیج مردمی بوده‌ یکی از مهم ترین پشتیبانان این هدف ارزشمند است که امروز ۲۰بهمن ماه سال ۹۸در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به تحقق رسیده ‌است. 

در پایان این نشست متن آیین امضاء ‌و‌‌تبادل تفاهمنامه ‌همکاری ستاد هماهنگی کانون ‌های ‌فرهنگی و ‌هنری‌مساجد ‌کشور و سازمان بسیج مستضعفین ‌با امضای مسئولان این دو نهاد تایید شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.