سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حلوصی آکار: آنکارا برای ادلب برنامه‌های جایگزین دارد

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد در صورتی که شرکای استراتژیک، هشدار‌های آنکارا را نادیده بگیرند، برنامه‌های جایگزینی برای ادلب اتخاذ می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی صباح، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفته است گرچه هشدار‌های آنکارا از سوی شرکای استراتژیک نادیده گرفته شده است، ترکیه برنامه‌های جایگزینی برای ادلب دارد.

آکار به روزنامه ترک زبان حریت گفت: ما چندین بار از شرکای استراتژیک خود خواسته ایم تا با ما در یک عملیات مشترک ضد تروریستی برای پاکسازی تروریست‌ها در منطقه مرزی همکاری کنند و به آن‌ها گفتیم که اگر آن‌ها پیشنهاد ما را نپذیرند، یک برنامه B و C هم داریم.

وی افزود: ترکیه تنها یک ماه پس از کودتای نافرجام، با اجرای عملیات سپر فرات پیش رفت، در حالی که از اجرای عملیات شاخه زیتون و چشمه صلح نیز دریغ نکرد. این نشان مشخصی از عزم ما است. اگر نیرو‌های بشار اسد در پایان ماه فوریه از مناطق تحت نظر ترکیه خارج نشوند، از انجام عملیات دیگری چشم پوشی نخواهد کرد.

آکار اظهار داشت این تهدید نبود بلکه آخرین گزینه برای دستیابی به یک راه حل صلح آمیز در منطقه است. اگر نیرو‌های سوریه تلاش کنند مانع تقویت ارتش در پست‌های دیده بانی شوند، آنکارا نیز هر آنچه لازم باشد انجام خواهد داد.

آکار مدعی شد ارتش سوریه به طور غیرمستقیم افراد بی گناه از جمله سالمندان، زنان و کودکان را بمباران کرده است. به گونه‌ای که بیش از یک میلیون نفر در سال گذشته مجبور به فرار به سمت مرز ترکیه شدند؛ بنابراین مراکز دیده بانی ترکیه مطابق توافق نامه‌های امضا شده با روسیه در منطقه باقی خواهند ماند.

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد آنکارا از هواپیما‌های بدون سرنشین مسلح و غیرمسلح برای نظارت مداوم بر منطقه استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
.رضایی
۰۵:۰۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
اگر اردوغان به تروریستا کمک نمی انها همان سال اول شکست می خوردنند تما تروریستها از خاک ترکیه وارد سوریه شدند
قاسم
۱۸:۱۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
خطرناکترین همسایه ما این ترکیه است که دستش توی دست غربیهاست و کد نه کشورهای کوچولوی خلیج همیشه فارس هیچ خطری برای ما ندارند.باید چهار چشمی مواظب این اردوغان تازه بدوران رسیده باشیم فراموش نمی کنیم عثمانیهای چه کردند با ما.
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
دم جبهه ی مقاومت گرم، خوب پوزه ی اردوغان و دارو دستشو، داره به خاک می ماله
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
شما خود رو فدای اروپا نکنید
در ضمن جایگذینی برای معامله قرن پیدا کنید
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
احسنت . ترکیه دچار اشتباه سختی است خدا کند متوجه و متنبه شود .