نماینده چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با اعلام اینکه ادلب نباید در کنترل گروه‌های تروریستی باقی بماند، تاکید کرد بیگانگان نباید در تعیین سرنوشت مردم سوریه دخالت کنند.

وانگ مین، نماینده چین در سازمان مللبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وانگ مین، نماینده چین در سازمان ملل در نشست فوری شورای امنیت این سازمان درباره اوضاع ادلب سوریه با تاکید بر اینکه ادلب نباید در کنترل گروه‌های تروریستی باقی بماند گفت: «راه حل سیاسی تنها راه حل پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه است.»

نماینده چین در سازمان ملل افزود: «نباید اجازه داد که تروریست‌های بیگانه‌ای که در ادلب حضور دارند به جای دیگری منتقل شوند. این ملت سوریه است که به تعیین سرنوشت خود می‌پردازد و بیگانگان نباید در این مساله دخالت کنند.»

نماینده چین در نشست شورای امنیت گفت: «از سازمان ملل می‌خواهم که به آوارگان غیرنظامی کمک کند. ما از دولت سوریه برای بازسازی مناطقی که اوضاع امنیتی خوبی دارند حمایت به عمل می‌آوریم.»

پیش از این نیز بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل در این نشست گفت: «استان ادلب بخشی از سوریه است و ما هیچ گونه حضور غیرقانونی خارجی در آن را نمی‌پذیریم.»

بشار جعفری تصریح کرد: «کشور‌هایی که خواهان برگزاری این جلسه شده اند چرا درباره اقدام‌های ترکیه و اسرائیل در زمینه نقض حاکمیت سوریه حرفی نمی‌زنند.»

این نشست به درخواست آمریکا، انگلیس و فرانسه برای بررسی آخرین تحولات شمال سوریه تشکیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
چین بایدبه فکرمشکلات خودش باشه
آخرین اخبار