سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع اشکال نشتی روغن کمپرسور توربین رستون شهید مرزبان

با تلاش کارشناسان واحد مکانیک منطقه اصفهان نشتی روغن کمپرسور توربین رستون مرکز انتقال نفت شهید مرزبان ایذه شماره ۴ مارون ـ اصفهان رفع اشکال و وارد مدار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا مرادپور رئیس واحد مکانیک منطقه شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان گفت: توربوژنراتور‌های رستون به عنوان تأمین کننده منبع برق پایدار مراکز انتقال نفت نقش بسزایی دارند و با توجه به محدودیت‌هایی در زمینه تأمین قطعات یدکی توربین‌ها مهندسان و کارشناسان داخلی با تکیه بر توان و دانش خود اشکال توربین‌ها رفع شد.

علیرضا مرادپور به تشریح مراحل عملیات رفع اشکال از نشتی روغن توربین رستون شماره ۱ مرکز انتقال نفت شهید مرزبان ایذه اشاره کرد و افزود: قطعات اصلی توربین شامل کراس اور داکت، محفظه احتراق، استیتور نیمه بالایی کمپرسور، دو نیمه استیتور کمپرسور توربین و روتور کمپرسور توربین و یک نیمه استیتور پاور و کیسینگ میانی باز و اشکال در مسیر لوله‌های روغن و اتصالات کوپلینگ تشخیص داده و در جهت رفع آن اقدام شد.

او گفت: تمیزکاری و بررسی کارشناسی بلید‌ها و تعویض قطعات معیوب در قسمت گاردان شافت و کوپلینگ متصل به کمپرسور از دیگر مراحل اجرای این طرح است.

رئیس واحد مکانیک افزود: در نهایت پس از ۱۰ روز فعالیت، توربین با موفقیت در مدار بهره برداری قرار گرفت.

منطقه خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان از مناطق ۱۲ گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با بهره گیری از ۱۸ دستگاه توربوپمپ سولزر با قدرتی معادل ۳۰۰ هزار اسب بخار، روزانه بیش از نیم میلیون بشکه نفت خام را از امیدیه خوزستان با طی مسیر ۴۰۰ کیلومتر به اصفهان منتقل می‌کند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.